Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21955
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 جولای 2020 - 11:20 |

نیرو های خارجی از دو ولسوالی ننگرهار بیرون شدند

نیرو های خارجی از دو ولسوالی ننگرهار بیرون شدند

مقام های محلی ننگرهار می پذیرند که نیرو های خارجی از ولسوالی های هسکه مینه و اچین این ولایت بیرون شدند. این مقام ها می گویند که در حمله نیرو های دولتی در ننگرهار ۳۱ طالب به شمول ۱۳ شهروند پاکستانی کشته شده اند.

مقام های ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرده اند که نیرو های خارجی از ولسوالی های هسکه مینه و اچین این ولایت بیرون شدند. عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می گوید که نیرو های خارجی با بیرون شدن از این ولسوالی ها مسئولیت امنیتی را به نیرو های افغان سپردند.

ولسوالی اچین مرکز بزرگ داعش یا گروه های دولت اسلامی به شمار می رفت. امریکایی ها برای از بین بردن لانه های گروه داعش در این ولسوالی بمی را بنام« مادر بمب ها» پرتاب کردند.

در حالی که قرار بود در ماه روان میلادی گفتگو های بین الافغانی میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز شود، اما به نظر می رسد که به جای آغاز گفتگو ها، درگیری ها و خشونت ها بیشتر شده است.

وزارت دفاع ملی امروز پنج شنبه اعلام کرد که در یک حمله نیرو های امنیتی در ولایت ننگرهار ۴۶ طالب کشته و زخمی شدند.

در یک خبر نامه وزارت دفاع آمده است که در این حمله در منطقه «کیغلو» ولسوالی خوگیانی ۳۱ طالب کشته شده اند و ۱۵ تن دیگر زخم برداشته اند .

مقام های محلی ولایت ننگرهار می گوید که در میان کشته شدگان سیزده شهروند پاکستانی نیز شامل است.

از سویی هم ادعا های ضد و نقیص در باره تلفات غیرنظامیان در حملات نیرو های امنیتی افغان در ولسوالی گذره هرات وجود دارند.

شماری از مردم محل ادعا دارند که در این حمله چهارده غیرنظامی کشته شده اند. اما وزارت دفاع ملی مدارکی را منتشر کرده است و تاکید دارد که در حمله هوایی به غیرنظامیان آسیب نرسیده است و کشته شدگان و زخمیان طالبان اند.

 

کشته شدن فرمانده خیزش مردمی

از غزنی نیز خبر می رسد که در نتیجه درگیری میان نظامیان افغان و طالبان در بعضی ولسوالی های این ولایت تلفات زیادی به دو طرف وارد شده است.

مقام های محلی این ولایت می گویند که در نتیجه حمله طالبان در ولسوالی قره باغ این ولایت یک فرمانده نیرو های خیزش مردمی به نام ظفر با هفت تن از سربازانش کشته شدند و هشتن تن دیگر زخم برداشته اند.

به گفته مقام های محلی این ولایت در درگیر میان نیرو های دولتی و طالبان در ولسوالی ده یک این ولایت ۲۱ طالب کشته شده اند و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته اند.

| منبع خبر : خبرگزاری دویچه وله
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.