Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20767
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 جولای 2020 - 18:35 |

هشدار از سقوط دوباره غزنی به دست طالبان؛ غفلت سه سال پیش نباید تکرار شود

هشدار از سقوط دوباره غزنی به دست طالبان؛ غفلت سه سال پیش نباید تکرار شود

نمایندگان مردم غزنی از احتمال سقوط دوباره غزنی به دست طالبان مسلح هشدار داده و تاکید دارند که غفلت سه سال پیش نهادهای امنیتی نباید بار دیگر تکرار شود.

برخی نمایندگان مردم غزنی در نشست عمومی امروز دوشنبه (۱۶ سرطان) مجلس گفتند که طالبان مسلح با تجمع گسترده در اطراف شهر غزنی قصد حمله دوباره بالای مرکز این شهر را دارند.

عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس گفت: “یکی از کانونهای جنگ در ۱۸ ساله در کشور غزنی بوده و هم اکنون اکثر ولسوالی‌های این ولایت سقوط کرده و اضافه بر آن، طالبان در این اواخر یک لشکر عظیمی را در ولسوالی‌های اطراف شهر غزنی تدارک دیده و به کمک پاکستانی‌ها و سایر جنگجویان خارجی می‌خواهند بار دیگر غزنی را سقوط دهند.”

آقای رحمانی از رییس مجلس نمایندگان خواست که در این مورد مستقیماً با رهبری حکومت در تماس شده و یا مشاور شورای امنیت ملی را به دفتر خود بخواهد و این نگرانی را با او در میان بگذارد.

شاگل رضایی دیگر نماینده غزنی هم گفت که مشکلات امنیتی غزنی، تهدید و ناامنی مسیر راه‌های مواصلاتی این ولایت، وضعیت زندگی را بر مردم تنگ تر ساخته است.

به گفته او، “در همین روزها تهدیدها در اطراف شهر افزایش یافته و مسیر منتهی به ولسوالی امنیت ندارند و اگر مسوولان امنیتی وضعیت امنیتی غزنی را جدی نگیرند، حادثه سه سال قبل در این ولایت تکرار خواهد شد.”

او تاکید کرد که هشدار مردم غزنی باید جدی گرفته شود و حکومت از هرگونه حادثه ناگوار در این ولایت جلوگیری کند.

از سوی دیگر، علی اکبر قاسمی دیگر نماینده مردم غزنی در مجلس هم گفت: “با وجودی که وضعیت امنیتی در سراسر کشور نا مطلوب است؛ اما وضعیت در غزنی نهایت خراب است و مردم این ولایت نگران تکرار حادثه سه سال قبل در غزنی هستند.”

به گفته او، سه قبل هم تا زمانی که شهر غزنی طعمه آتش نشد، کوچکترین اقدامی از سوی حکومت صورت نگرفت و بعد از سه روز نیروهای امنیتی وارد عمل شدند.

او تاکید کرد که اینبار مسوولان سکتور امنیتی باید قبل از قبل مسوولیت خود را در قبال مردم غزنی درک کرده و تهدیدها را رفع سازند.

این در حالی است که طالبان مسلح در حمله سه سال قبل بر شهر غزنی اکثر مناطق شهر غزنی را سقوط دادند و فقط ساختمان فرماندهی پولیس غزنی و ساختمان مقام ولایت غزنی در کنتر دولت باقی مانده بود.

در سه روزی که طالبان بر شهر غزنی مسلط بودند؛ بخش های زیادی از شهر غزنی به آتش کشیده شد و تلفات و خسارات هنگفتی به مردم این ولایت وارد آمد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.