Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 20945
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 جولای 2020 - 14:08 |

هیأتی از سفارت افغانستان برای شناسایی اجساد پناه‌جویان افغان که در آب‌‌های ترکیه غرق شدند، اعزام شد

هیأتی از سفارت افغانستان برای شناسایی اجساد پناه‌جویان افغان که در آب‌‌های ترکیه غرق شدند، اعزام شد

وزارت خارجه اعلام کرد که هیأتی از سفارت افغانستان در ترکیه برای بررسی و شناسایی اجساد پناه‌جویان افغان که در حادثه‌ی غرق‌شدن کشتی حامل پناه‌جویان در آب‌های این کشور، جان باخته‌اند، به محل حادثه فرستاده شده است.

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز چهارشنبه، هژدهم سرطان، در یک نشست خبری گفت که این وزارت از طریق سفارت افغانستان از این حادثه آگاهی یافته است و به محض اطلاع از آن به هدف شناسایی اجساد پناه‌جویان افغان، یک هیأت را موظف کرده است.

گران هیواد گفت که اطلاعات ابتدایی نشان می‌دهد که یک کشتی حامل حدود ۷۰ تا ۸۰ سرنشین به شمول مهاجران افغان در دریاچه وان در جنوب‌شرق ترکیه غرق شده‌اند. این حادثه چند روز پیش به وقوع پیوسته است.

هیواد افزود که تاکنون ۱۳ جسد از میان ۸۰ سرنشین این کشتی یافت شده است، اما به دلیل این‌که مدت طولانی در آب مانده‌اند، قابل شناسایی نبوده است.

او گفت که تاکنون ۱۱ نفر به شمول کشت‌ران که نجات‌ یافته‌اند، از سوی پولیس ترکیه بازداشت شده است.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه از خانواده‌هایی که به نحوی از این حادثه اطلاع دارند، خواست که با ارایه اسناد و مدارک دست داشته‌شان، هیأت بررسی‌کننده را در شناسایی اجساد همکاری کنند.

گران هیواد هم‌چنان افزود که وزارت امور خارجه به محض شناسایی اجساد، در زمینه انتقال و مراسم خاکسپاری آن، آماده‌گی کامل دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از جانب دیگر از جوانان خواست که فریب قاچاق‌چیان انسان را نخورند و از سفر کردن غیرقانونی به خارج از کشور خودداری کنند.

دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران و در مسیری قرار دارد که از آن برای انتقال پناه‌جویان به ترکیه استفاده می‌شود. این مسیر در سال‌های گذشته نیز شاهد غرق شدن کشتی حامل پناه‌جویان بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.