Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21107
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2020 - 15:49 |

وزارت خارجه: تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین نشده است

وزارت خارجه: تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین نشده است

وزارت خارجه کشور می‌گوید که تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین نشده؛ اما تلاش‌ها برای شروع آن جریان دارد.

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه امروز شنبه (۲۱ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که هرچند تاهنوز تاریخی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تعیین نشده؛ اما دولت افغانستان با تمام توان تلاش دارد تا هر چه زودتر این مذاکرات آغاز شود.

آقای هیواد با اشاره به نشست بین‌المللی پنج شنبه گذشته در مورد صلح افغانستان گفت که کم و بیش نمایندگان ۴۰ کشور و سازمان جهانی از طالبان خواستند که به خشونت‌ها کاهش داده و زمینه را برای مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی مساعد سازند.

هیواد خاطر نشان کرد که کاهش خشونت‌ها بخشی از توافق امریکا و طالبان است و دولت افغانستان می‌خواهد طالبان به این تعهد خود عمل کنند.

از سوی دیگر، آقای هیواد گفت که وزارت خارجه با تمام کشورهایی که برای میزبانی روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده‌اند کار می‌کند تا واضح سازد کدام کشور در چه مرحله روند صلح را میزبانی خواهند کرد.

این در حالی است که در نشست بین‌المللی روز پنج شنبه گذشته، اشتراک کنندگان به پایان روند رهایی زندانیان، کاهش خشونت‌ها و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند.

از سوی هم، شورای امنیت ملی افغانستان امروز اعلام کرد که طالبان با افزایش خشونت‌ها در یک هفته گذشته، در ۱۶ ولایت کشور، ۲۳ فرد ملکی به شمول زنان و کودکان را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

به گفته شورای امنیت ملی، “خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد، اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته، به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهند.”

این شورا افزوده که تشدید حملات بالای افراد ملکی در این مرحله تنها می‌تواند اعتماد شکننده قبلی را نسبت به اراده طالبان به صلح از بین ببرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.