Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 21913
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 23 جولای 2020 - 11:54 |

وزارت شهرسازی: در دو سال شش میلیون جریب زمین دولتی تثبیت شده است

وزارت شهرسازی: در دو سال شش میلیون جریب زمین دولتی تثبیت شده است

وزارت شهرسازی و اراضی می‌گوید که در ادامه روند تطبیق برنامه بانک زمین دولتی، در دو سال اخیر موازی حدود ۶ میلیون جریب زمین دولتی و ملکیت‎های عامه تحت استفاده ادارات دولتی را سروی و ثبت کرده است.

حشمت ناصری سخنگوی وزارت شهرسازی و اراضی می‌گوید که بر بنیاد هدایت رییس جمهور غنی، روند ثبت زمین‌های دولتی از سوی این وزارت با استفاده از تکنالوژی معاصر در کشور آغاز شده است.

به گفته او، هدف از این کار، دریافت آمار و احصائیه دقیق از اراضی دولتی در سطح کشور، زمینه سازی برای تحقق پروژه‌های عام المنفعه حکومت و جلب سرمایه گذاری سکتور خصوصی می‌باشد.

او تاکید کرده که وزارت شهرسازی و اراضی متعهد است تا ختم سال ۱۳۹۹ خورشیدی رقم ثبت زمین دولتی را به هشت میلیون جریب زمین، برساند.

ناصری افزوده ه با دوام ثبت زمین‌های دولتی در کشور، روند بهره گیری از اراضی دولتی برای تطبیق پروژه‌های انکشافی و عام المنفعه در کشور نیز آغاز شده چنانچه در یک سال اخیر موازی ۲۰ هزار جریب زمین دولتی برای تحقق پروژه‌های انکشافی و ۲۰ هزار نمره رهایشی برای اسکان عودت کننده گان در ولایتهای کابل، هرات، جلال آباد و لوگر اختصاص یافته است.

به گفته او، وزارت شهرسازی و اراضی مصمم است که از طریق تثبیت زمین‌های دولتی سطح منازعات املاک را در مرکز و ولایات کاهش داده و زمینه استفاده موثر و معقول از اراضی دولتی را برای تطبیق پالیسی‌های انکشافی حکومت فراهم سازد.

این در حالی است که گفته می‌شود میلیون‌ها جریب زمین دولتی در کابل و دیگر شهرهای کشور از سوی زورمندان غصب شده؛ اما حکومت تا هنوز حتی آمار دقیق آنرا در اختیار ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.