Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 22440
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 31 جولای 2020 - 20:52 |

پیام استاد عطامحمد نور، در پیوند با فرا رسیدن آخرین عید سعید قربان قرن چهارده خورشیدی

پیام استاد عطامحمد نور، در پیوند با فرا رسیدن آخرین عید سعید قربان قرن چهارده خورشیدی

پیام سترجنرال عطامحمدنور، رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند با فرا رسیدن آخرین عید سعید قربان قرن چهارده خورشیدی (۱۳۹۹)
فرا رسیدن عید سعید قربان، این جشن همدلی مسلمانان را به رهبری حکومت افغانستان، رهبران معظم جهاد و مقاومت کشور، سران احزاب سیاسی، نیروهای فداکار دفاعی و امنیتی، خانواده های معظم شهدا، مردم آزاده و سربلند کشور، هموطنان مهاجر ما در خارج از کشور و تمام مسلمین جهان شادباش و مبارک‌باد عرض می‌کنم.
عید امسال در شرایطی فرا رسیده است که مصیبت کرونا دامنگیر جامعه بشری شده و همچنان به عنوان یک تهدید در‌ برابر جوامع انسانی قرار دارد. کرونا نه تنها امنیت روانی، نظم‌‌ اقتصادی – اجتماعی و روال زندگی را بهم زده است که رابطه های اجتماعی را نیز به شدت متاثر ساخته است. از همه‌‌ی هموطنان عزیزم صمیمانه آرزو دارم که در کنار رعایت نکات صحی، عید را در خانه های شان تجلیل کنند و از رفت و آمد به خانه های همدیگر بخاطر مراقبت از صحت خویشتن، خود داری نمایند. خوب‌ترین تجلیل از عید در شرایط کنونی، مراقبت از سلامتی ماست.

هموطنان عزیز !
چنانچه آگاهی دارید، روند گفتگو های صلح به عنوان یک رویداد مهم ملی، جریان دارد و تمام پیش زمینه های مذاکرات میان افغان‌ها از سوی دولت افغانستان عملی شده است. در تداوم همین روند، تحریک طالبان آتش بس سه روزه را در‌‌ ایام عید اعلان کردند که یک رویکرد نیک و درخور قدر دانی است و آرزو دارم که این آتش بس به عنوان مقدمه‌ی نیک در‌جهت دست یابی به صلح دایمی، تمدید گردد و زمینه‌ی گفتگو میان افغان‌ها بیشتر از پیش فراهم گردد. لازم به ذکر است که مساعی ایالات متحده امریکا و فرستاده ویژه وزارت خارجه آن کشور و‌ همچنین تلاش سایر کشور ها و جریان ها ‌در این راستا قابل قدر و درخور ستایش است.
افغانستان امروز در کنار کرونا با مصیبت فقر، بیکاری، جنگ، نفاق و ده ها مصایب دیگر نیز روبرو است که مقابله با همه‌‌ی اینها نیازمند ساز وکار منظم و برنامه ریزی های منسجم و در‌کنار آن به تلفیق دیدگاه جمعی و وحدت ملی همه‌ی مردم این کشور نیازمند است. فساد در تمام سطوح به یک برنامه مبارزاتی مدون و جامع که هیچ خط و نشانی را از چشم دور نداشته باشد، نیاز دارد. در کنار آن مدیریت وضعیت اجتماعی – اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز به برنامه ریزی دقیق و شمرده شده و مدیریت درست رهبری حکومت ضرورت دارد که با تشخیص سطوح مختلف نیازمندان و مطالعه درست برنامه عمل آن، اقدامات لازم را روی دست گیرند.

هم‌دیاران عزیز!
همان طوری که در جریان هستید جمعیت اسلامی یکی از احزاب مقتدر و فراگیر ملی است که در نیم قرن اخیر همواره در محور تحولات سیاسی قرار داشته است.
حفظ اقتدار و نفوذ جمعیت نیازمند این است که این حزب از نگاه تشکیلاتی بازسازی شود و زمینه برای حضور موثر تمام اقشار – به ویژه قشر جوان و نخبه کشور – در آن فراهم گردد.
تصمیمی را که بیشتر از دوثلث اعضای رهبری این حزب اتخاذ نمود، زمینه سازی برای برگزاری کنگره جمعیت، بازسازی و نوسازی تشکیلاتی این حزب و هم چنان حضور موثر و مفید جمعیت اسلامی در پروسه صلح و مشارکت در حکومت بود.
ما ناگزیر شدیم در جمعیت اسلامی میان یک فرد و مصالح سازمان، گزینه دومی را انتخاب کنیم. شورای رهبری مقدمات برگزاری کنگره یا مجمع عمومی حزب را در دستور کار دارد و «کمیته برگزاری مجمع عمومی» که به امضای رهبر شهید مشروعیت داده شده است تا هنوز چندین جلسه یی را در این راستا برگزار کرده اند که بدون شک برای شماری از کسانی که حزب را مالکیت فردی می‌پنداشتند، خبر خوشی نیست، اما برای اکثریت اعضای این حزب در داخل و خارج از کشور، برگزاری کنگره، آرمان دیرینه شان است که بزودی محقق خواهد شد.

وطنداران عزیز ‌و ارجمندم !
نا‌امنی و جنگ در تمام کشور به خصوص در ولایات شمال هر روز بهترین فرزندان این کشور را قربانی میگیرد که من در حد توانایی و امکانات شخصی و با استفاده از روابطم در سطوح مختلف حکومت، در جهت حمایت از امنیت کشور و مردمم تلاش کرده ام. در‌ کنار جنگ جبهه یی، نا‌ آرامی های درون شهری نیز از مشکلات دیگر شهروندان این کشور بخصوص در ولایات شمال و بصورت ویژه در بلخ است که هر روز گزارش های آن را مرور می‌کنم و از رنجش خاطر هموطنانم به شدت متاثر می‌شوم. مزار شریف که روزگاری به عنوان امن ترین شهر کشور، شهره عالم بود، نباید اجازه بدهیم که دستخوش حوادث متعدد و حتا مرگ جوانان ما بخاطر حفاظت از گوشی های همراه شان شود. شهر های دیگر کشور نیز نیازمند برنامه مدون امنیتی برای جلوگیری از نا آرامی های اجتماعی است که به هیچ صورت بدون همکاری مستقیم مردم و تلاش فراوان نیروهای امنیتی ممکن نیست به این آرزو دست پیدا کنیم. امید وارم تلاش‌های مسولین امنیتی در‌ مزار شریف بخصوص برنامه ریزی جدید امنیتی مسوولان بلخ که نتایج ابتدایی آن امید وار‌ کننده است، مورد حمایت جدی مردم قرار گیرد.
امید وارم روز های عید آغاز خوشبختی مردم ما و پایان تمام بدبختی هایی باشد که هر روز آن را تجربه کرده ایم. به صلح که آرزو و نیاز جدی ما است دست پیدا کنیم و هر روز ما عید دیگری باشد.
هر روز تان عید و عید تان سرشار از سرور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.