Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 21333
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 جولای 2020 - 11:40 |

کشته و زخمی شدن بیش از ۲،۶ هزار غیرنظامی در پنج ماه گذشته در افغانستان

کشته و زخمی شدن بیش از ۲،۶ هزار غیرنظامی در پنج ماه گذشته در افغانستان

آمارهای از نهادهای امنیتی، نشان می دهد که در یک ماه پیش از امضای موافقت‌نامه آوردن صلح به افغانستان و در چهار ماه پس از آن، در خشونت‌ها در کشور، بیش از دوهزار و شش صد غیرنظامی، کشته و یا زخمی شده اند.

به نقل از طلوع نیوز، بر اساس این آمار از ۲۱ جنوری تا ۲۰ جون سال جاری ۲۶۸۵ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

بر بنیاد این آمار تنها در هفته چهارم ماه ثور امسال، بیش از سه صد و هفتاد غیرنظامی، در کشور جان باختند و یا زخم برداشتند.

در روز شانزدهم ماه حوت پارسال، با بیش از یک صد و هشتاد کشته و مجروح غیرنظامی، در صدر آسیب پذیری های غیر نظامیان از رویدادهای پنج ماه اخیر آمده است.

بر بنیاد این آمار، در ماه دلو پارسال که هنوز توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی نشده بود، شمار جان‌باخته‌گان و مجروحان غیرنظامی در خشونت‌های این ماه، در هفته نخست هفتاد و یک، در هفته دوم یک‌صد و چهار، در هفته سوم بازهم هفتاد و یک و در هفته چهارم یک‌صد و پنج بود.

در ماه حوت که به‌روز دهم آن، موافقت‌نامه آوردن صلح به افغانستان امضاء شد، در هفته نخست هفتاد و شش غیرنظامی، در هفته دوم یک‌صد و هفت تن، در هفته سوم دوصد و شصت و یک تن و در هفته چهارم یک‌صد و نُه تن جان باختند و یا زخم برداشتند.

رویدادهای هفته نخست ماه حمل یک‌صد و چهل و سه کشته و زخمی، رویدادهای هفته دوم یک‌صد و سی و دو، هفته سوم نود و چهار و رویدادهای هفته چهارم یک‌صد و چهل و هشت کشته و زخمی برجا گذاشتند.

در ماه ثور، در هفته نخست هشتاد و هشت تن، در هفته دوم صد تن، در هفته سوم یک‌صد و پنج تن و در هفته چهارم سه‌صد و هفتاد و شش تن، در خشونت‌ها در کشور، جان‌های‌شان را از دست دادند و یا هم مجروح شدند.

ماه جوزا هم، هفته نخست با جان باختن و زخم برداشتن نود و دو تن، هفته دوم با یک‌صد و هفتاد و هشت، هفته سوم با هشتاد و هفت و هفته چهارم با جان باختن و جراحت دوصد و سی و هشت تن، سپری شد.

بر بنیاد این آمار، در این پنج ‌ماه، بیشترین تلفات بر غیر نظامیان، در روزهای شانزدهم ماه حوت پارسال با بیش از یک‌صد و هشتاد کشته و زخمی و بیست‌وسوم ماه ثور امسال با بیش از یک‌صد و شصت کشته و زخمی، وارد شده است.

پیشتر، بخش دیگری از این آمار نهادهای امنیتی نشان داد که در یک ماه پیش از امضای موافقت نامه آوردن صلح به افغانستان و در چهار ماه پس از آن، طالبان بیش از پنج هزار و نه‌صد حمله را در کشور انجام داده اند و در مقابل، در این مدت، نیروهای دولتی با پشتیبانی حمایت قاطع نیز، به نزدیک به یک هزار و شش صد حمله در برابر طالبان دست زده اند.

با این ‌حال، طالبان هنوز به گردآوری این آمارها از سوی نهادهای امنیتی، واکنشی نداشته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.