Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23825
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 16:03 |

آغاز برنامه توزیع تذکره و پاسپورت الکترونیکی برای مهاجران افغان در ایران

آغاز برنامه توزیع تذکره و پاسپورت الکترونیکی برای مهاجران افغان در ایران

تفاهم‌نامه توزیع تذکره های الکترونیکی و پاسپورت الکترونیکی برای مهاجرین افغانستان در کشور ایران، میان وزارت خارجه، وزارت عودت کنندگان و مهاجرین و اداره احصایه مرکزی به امضا رسید.

وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که برنامه توزیع تذکرهٔ الکترونیک و پاسپورت الکترونیک برای برای اتباع افغانستان مقیم جمهوری اسلامی ایران امروز رسماً آغاز گردید.

این خبرنامه می افزاید، که برنامهٔ جامع توزیع تذکرهٔ الکترونیک و پاسپورت الکترونیکی با راه‌اندازی این برنامه، حضور افغان‌ها در ایران به صورت گسترده قانونمند خواهد شد و دسترسی شهروندان افغانستان را به حقوق و امتیازات‌شان در ایران سهل‌تر خواهد ساخت. رفع مشکلات هویتی و قانونی سبب خواهد شد تا همه شهروندان افغان مقیم ایران به آموزش و پرورش، خدمات صحی ، بیمه، و زمینه‌های کار و اشتغال دسترسی قانونی داشته باشند.

به‌‌منظور آغاز رسمی این برنامهٔ جامع، صبح امروز یادداشت تفاهم و همکاری میان وزارت امورخارجه، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و ادارهٔ ملی احصائیه و معلومات به امضاء رسید. میرویس‌ ناب معین همکاری‌های اقتصادی وزارت امورخارجه، داکتر عالمه معین وزارت امور مهاجرین، و جاوید رسولی رئیس اداره ملی احصائیه و معلومات به نماینده‌گی از سه نهاد نامبرده یادداشت تفاهم را امضاء کردند.

میرویس ناب معین همکاری‌های اقتصادی وزارت امورخارجه، امضای تفاهم‌نامه را یک گام مهم در جهت تثبیت هویت و قانونمندشدن حضور همه شهروندان افغان مقیم ایران دانسته گفت: “توزیع تذکره و پاسپورت ماشین‌خوان یکی از تصامیمی بود که در جریان سفر هیئت بلندرتبهٔ دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ایران، تحت رهبری سرپرست وزارت امور خارجه، در اوایل ماه سرطان سال جاری اتخاذ گردیده بود. امضای این تفاهمنامهٔ همکاری زمینهٔ اقدامات همه‌جانبه را برای عملی‌ساختن این برنامهٔ جامع مساعد خواهد ساخت”.

به گفتهٔ او،‌ قانونمندسازی حضور افغان‌های مقیم ایران یک گام بلند در راستای حفظ حقوق، ایجاد ظرفیت مراودات رسمی میان اتباع افغانستان و دولت ایران و برآوردن تعهد دولت افغانستان برای عرضهٔ خدمات اساسی به شهروندانش می‌باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.