Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 23387
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 آگوست 2020 - 19:38 |

اتریش دومیلیون یورو به‌خاطر مبارزه با کرونا به افغانستان کمک می‌کند

اتریش دومیلیون یورو به‌خاطر مبارزه با کرونا به افغانستان کمک می‌کند

الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه‌ی جمهوری فدرال اتریش در یک تماس تلفنی با محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه‌ی کشور، وعده کرده است که کشورش مبلغ دومیلیون یورو را برای مبارزه با ویروس کرونا به افغانستان کمک می‌کند.

وزارت خارجه در اعلامیه‌ای گفته است که این تماس تلفنی بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۸ اسد) انجام شده است.

دو طرف در مورد آخرین تحولات روند صلح افغانستان از جمله کاهش خشونت و آتش‌بس، آزادی زندانیان باقی‌مانده، حفظ دست‌آوردهای ۱۹ سال گذشته و آغاز گفت‌وگوهای صلح گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنان، کمک اتریش به افغانستان در راستای مبارزه با کرونا و ارتقای ظرفیت دیپلماتان افغان در مؤسسات اکادمیک اتریش از دیگر موضوعات مورد بحث در این تماس تلفنی بوده است.

آقای اتمر در این تماس تلفنی، فیصله‌ی لویه‌جرگه مشورتی صلح را برای آغاز مذاکرات و موفقیت روند صلح «مهم و حیاتی» خوانده است.

وزیر خارجه‌ی اتریش از تلاش‌های دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات ستایش کرده و از حمایت اتریش بر حفظ نظام جمهوری اسلامی، دموکراسی، آزادی‌ها و حقوق شهروندان و دست‌آوردهای ۱۹ سال گذشته اطمینان داده است.

الکساندر شالنبرگ همچنان گفته است که کشورش آماده است تا از طریق ویدیوکنفرانس به ارتقای ظرفیت داکتران افغان اقدام کند. او در عین حال پیشنهاد ارتقای ظرفیت دیپلماتات افغان را تأیید کرده و وعده کرده است که این موضوع را با اکادمی دیپلماسی آن کشور مطرح می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.