Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 23805
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 10:19 |

استاد عطامحمد نور: در مقابل جنایت طالبان مجبوریم بسیج مردمی شکل دهیم

استاد عطامحمد نور: در مقابل جنایت طالبان مجبوریم بسیج مردمی شکل دهیم

استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در واکنش به کشته شدن فرمانده عبدالرئوف دولت‌زی با دو پسر و دو محافظ یک عضو مجلس و حمله موتر بمب بر قطعه نیروهای کوماندو گفته که در برابر طالبان در بلخ بسیج مردمی شکل خواهد داد.

روز گذشته (۴ سنبله) طالبان مسلح فرمانده عبدالرئوف دولتزی مشهور به رئوف افغان را با دو پسر جوان ‌و‌خوردسالش و دو تن از محافظان رییس‌عبدالخالق نماینده مردم بلخ در مجلس را در مسیر تنگی شادیان تیرباران کردند.

استاد عطا محمد نور گفته که از چنین اقدامات طالبان استنباط می‌شود که این‌گروه به صلح و همدیگر پذیری باور ندارد و دنبال خشونت و خونریزی اند.

او هشدار داده که اگر طالبان این رویکردهای شوم شان را متوقف نسازند، “ناگزیریم که بسیج ملی را در برابر آنان شکل بدهیم و به اقداماتی متوسل شویم که در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی سبب تامین آرامش مردم و کشور گردد”.

این رویداد پس از حمله موتر بمب بر قطعه نیروهای کوماندو در ولسوالی بلخ ولایت بلخ صورت گرفته است.

پیش از این رویداد دیروز نیز ساعت ۹ صبح یک حمله کننده انتحاری با استفاده از یک موتر بمب قطعه نیروهای کوماندو را قرار داد که در نتیجه ۳ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. موتر بمب گذاری شده قبل از رسیدن به قطعه منفجر شده که در نتیجه اکثر خانه‌های مسکونی اطراف رویداد تخریب شده‌اند.

آقای نور در واکنش به این رویداد نیز گفته، درحالیکه حکومت افغانستان و جریان‌های سیاسی تمام تلاش خود را درمحور‌ صلح متمرکز نموده، تعهدات و مطالبات صورت گرفته را عملی نمودند، اما هنوز اقدامات لازم از جانب طالبان که در آن نشانه‌های تمایل به صلح به نظر برسد، عملی نشده است. او این رویداد را به شدت نکوهش کرده است.

گفتنی است که ولایت بلخ اخیراً به دلیل فعالیت گسترده طالبان بیشتر نا امن شده است. نا امنی‌ها در سراسر کشور به دلیلی افزایش یافته که نیروهای امنیتی به دلیل احتمال شروع مذاکرات صلح در حالت دفاعی فعال قرار دارند؛ اما طالبان به حملات شان افزوده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.