Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23327
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 آگوست 2020 - 18:00 |

اعتراض جوانان بادغیسی در هرات؛ طالبان راه‌های مواصلاتی بادغیس به ولسوالی‌های را مسدود کرده است

اعتراض جوانان بادغیسی در هرات؛ طالبان راه‌های مواصلاتی بادغیس به ولسوالی‌های را مسدود کرده است

هرات مجیب‌الرحمن احسان، مسئول کمیته دادخواهی جوانان بادغیس مقیم در هرات گفت: بیشتر راه‌های مواصلاتی از ولسوالی‌ها به مرکز ولایت توسط مخالفان مسلح دولت مسدود شده است.

به گفته او؛ شاهراه حلقوی هرات– بادغیس از چندین وقت بدین سو توسط طالبان مسدود بوده و مسافران را اذیت و آزار و در بعضی مواقع به قتل می رسانند.

آقای احسان بیان کرد مردم بادغیس به دلیل ناامنی های زیاد از خانه‌های خود بیرون آمده نمی توانند و در کنار مشکلات موجود، قطع برق و غیرفعال بودن شبکه‌های مخابراتی باشندگان این ولایت را سخت نگران کرده است.

او خاطرنشان کرد دسترسی به برق و شبکه‌های مخابراتی یکی از نیازهای اساسی مردم است اما باشندگان بادغیس در این اواخر با نبود این امتیازات روبرو می‌‌باشند.

اسماعیل مشوانی یکی دیگر از جوانان بادغیس در هرات اظهار داشت؛ وضعیت امنیتی ولسوالی‌های آب کمری، مُقر، سنگ آتش و به ویژه شاهراه هرات – بادغیس بسیار نگران کننده می‌‌باشد.

او بیان کرد با گذشت هر روز حلقه ناامنی در این ولایت افزایش پیدا کرده و مردم را با چالش‌های زیادی مواجه کرده و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود امکان سقوط این ولایت زیاد می باشد.

در این رابطه با مقامات محلی بادغیس در تماس شدیم ولی آنان حاضر به صحبت نشدند.

در همین حال بهاءالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس گفت؛ اگر وضعیت امنیتی بادغیس را در یک ماه  گذشته محاسبه کنیم، این ولایت یک شب و روز را  نیز بدون جنگ نگذرانده است.

او گفت، شب گذشته نیز گروه طالبان تا مرز یک و نیم کیلومتری مرکز شهر پیش روی کرده بود و نیز بالای ولسوالی های قادس، مقر، مرغاب و سنگ آتش حملاتی داشتند که به هر دو طرف درگیر تلفات سنگینی وارد شده است.

آقای قادسی افزود، متاسفانه در میان جنگ دولت و طالبان تنها کسانی که متضرر شده اند افراد ملکی بوده به این اساس که در حدود یک هفته می شود که انتن های مخابراتی و برق شهر قلعه نوع کاملا از طرف این گروه قطع شده است.
این عضو شورای ولایتی بیان کرد که ولسوالی های جوند، قادس؛ ابکمری، مرغاب و سنگ آتش از جمله مناطقی است که به صورت پراگنده و یا کامل تحت کنترل گروه طالبان می باشد.

این در حالی است که از چندین ماه به این سو ولسوالی های مرغاب، قادس و سنگ آتش در تهدید بلند امنیتی قرار داشته که در صورت راه اندازی نشدن یک عملیات گسترده، امکان سقوط کامل شان زیاد می باشد.

ولسوالی جوند نیز از جمله ولسوالی های ناامن بادغیس بوده که حدود ۱۲سال در کنترل گروه طالبان قرار داشته حکومت هیچ اقدامی برای باز پس گیری آن انجام نداده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.