Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 22544
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 آگوست 2020 - 18:30 |

بازداشت حامیان طالبان در ایران

بازداشت حامیان طالبان در ایران

نزده نفر از افرادی که روز عید قربان در پارک ملت اقدام به تجمع غیرقانونی کرده و پرچم طالبان را به نمایش گذاشتند، بازداشت شدند.
به نقل از منابع در ایران، پولیس ایران اعلام کرده است که ۱۹ نفر از افرادی که روز عید قربان در پارک ملت اقدام به تجمع غیرقانونی کرده و پرچم طالبان را به نمایش درآورده بودند، بازداشت شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا رئیس پولیس تهران در این رابطه گفت: “همه ساله در روز عید قربان عزیزان افغانستانی که بعضاً به صورت غیرقانونی نیز وارد کشور شدند با حضور در میدان آزادی این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند. در روز عید قربان امسال نیز به علت پوشش انتظامی میدان آزادی برخی از این افراد در پارک ملت تجمع کردند که پلیس به سرعت در محل حضور پیدا کرد و ۱۹ نفر از این افراد را بازداشت کردیم.”
رحیمی با بیان اینکه پولیس بلافاصله وارد عمل شد، گفت: “با تحقیقات انجام شده ۱۹ نفر از این افراد بازداشت شدند. که از این میان پنج نفر از آنها از عوامل اصلی، تهیه‌کنندگان پرچم، تهیه تصاویر و انتقال تصاویر به شبکه‌های معاند بودند.”
این درحالیست که سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این عمل‌ها می‌گوید که جنبش های تحت حمایت طالبان در این کشورها باید متوقف شود. به گفته وی، این فعالیت‌ها دخالت در روند صلح افغانستان است.
گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: “روند صلح که دولت افغانستان و مردم افغانستان از او حمایت می‌کنند او را در عمل نیز حمایت کنند و از تحرکاتی که می‌تواند این روند را صدمه برساند و این تحرکات در کشورهای آنها سازمان‌دهی می‌شود جلوگیری کنند”.
مقامات در افغانستان می‌گویند که حمایت از چنین جنبش هایی به عنوان دخالت در امور داخلی افغانستان تلقی می‌شود.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.