Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 22600
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 05 آگوست 2020 - 17:45 |

بانک جهانی بستۀ کمکی ۲۸۰ میلیون دالری را برای برنامه «دسترخوان» ملی منظور کرد

بانک جهانی بستۀ کمکی ۲۸۰ میلیون دالری را برای برنامه «دسترخوان» ملی منظور کرد

بانک جهانى اعلان نموده است که اداره انکشاف بين‌المللی کمک جدید مالی را به منظور کاهش تاثیرات ویروس کووید- ۱۹ بالای خانواده‌ های فقیر و حفظ مصونیت غذایی در افغانستان منظور کرده است.

بانک جهانی اعلام کرده است که هیأت اجرایی این بانک دو بستۀ کمکی به ارزش مجموعی ۳۸۰ میلیون دالر را برای برنامۀ دسترخوان ملی، پروژۀ کشاورزی اضطراری و تأمین مواد غذایی در افغانستان تصویب کرده است.

هیأت اجرایی بانک جهانی روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۴ اسد) این بسته‌های کمکی را تصویب کرده است. بر اساس اعلامیۀ بانک جهانی، از مجموع این ۳۸۰ میلیون دالر، ۲۸۰ میلیون دالر امریکایی آن برای حمایت از پروژۀ کمک برای خانواده‌های متأثر از ویروس کرونا (دسترخوان ملی) اختصاص یافته است.

این بستۀ کمکی شامل ۱۲۵ میلیون دالر سهم صندوق بازسازی افغانستان و ۱۵۵ میلیون دالر سهم ادارۀ توسعۀ بین‌المللی است.

بانک جهانی می‌گوید که این پروژه ۲٫۹ میلیون خانواده را در سراسر افغانستان زیر پوشش قرار می‌دهد. بانک جهانی می‌افزاید که انتظار می‌رود از این برنامه حدود ۹۰ درصد خانواده‌های نیازمندی که درآمد روزانۀ‌شان کم‌تر از دو دالر است، بهره‌مند شوند.

بستۀ دیگر، شامل ۱۰۰ میلیون دالر است که برای پروژۀ اضطراری زراعتی و تأمین مواد غذایی اختصاص یافته است. بانک جهانی هدف از این کمک را ایجاد فرصت‌های اقتصادی کوتاه مدت و حمایت از زنجیره‌های عرضۀ مواد غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرده است.

این در حالی است که آقای غنی در ۲۸ سرطان برنامۀ کمک به مردم را زیر عنوان «دسترخوان ملی» افتتاح کرد. این برنامه اما از سوی مجلس نماینده‌گان با اکثریت آرا رد شده است.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.