Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22724
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 آگوست 2020 - 10:00 |

ترامپ: اگرپیروز انتخابات شدم به سرعت با کوریای شمالی توافق می‌کنم

ترامپ: اگرپیروز انتخابات شدم به سرعت با کوریای شمالی توافق می‌کنم

رئیس جمهوری آمریکا در صحبت های ابراز داشت که چنانچه پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، به سرعت توافق‌هایی با کوریای شمالی و ایران در خصوص برنامه‌های هسته‌ای آنها حاصل می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه خود در کاخ سفید مدعی شد که ایران تمایل زیادی به توافق با آمریکا دارد و اگر مجددا در انتخابات برنده شود، خیلی زود با ایران و همچنان کوریای شمالی توافق خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکابا تأکید بر اینكه وی در دوره ریاست جمهوری موفق به انجام کار های زیادی نسبت به رهبران قبلی آمریكا شده است ، گفت: “اگر من در انتخابات سال ۲۰۱۶ به پیروزی نرسیده بودم ، كشور ما اکنون در حال یک جنگ بسیار ناخوشایند با کوریای شمالی بود.”

رهبرکاخ سفید همچنین به گفته های مخالفان خود پیش از انتخابات قبلی آمریکا اشاره نمود: “ترامپ ما را به سوی یک جنگ مهیب سوق خواهد داد؛ اما همه چیز برعکس شد، وما روابط با کوریای شمالی برقرار کرده ایم”.

وی اظهار داشت: ما حواسمان به چین، روسیه، ایران، کوریای شمالی یا خیلی کشورهای دیگر هست. برای آن‌ها راحتر است که در انتخاباتی که به شکل پستی برگزار ‌شود، دخالت کنند.

یادآوری می‌کنیم که رهبر آمریکا از اوایل ریاست جمهوری خود تا کنون سه بار با همتای کوریای شمالی خود دیدار کرده است: در تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سنگاپور ، در تاریخ ۲۷ فبروری ۲۰۱۹ در هانوی (پایتخت ویتنام) و در تاریخ ۳۰ جون همان سال در منطقه غیرنظامی در مرز دو کوریا.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.