Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 23926
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 آگوست 2020 - 10:35 |

دانش: کشورهای منطقه به عدم احیای امارت طالبانی اجماع نظر دارند/ با ظهور مجدد طالبان جنگ و تروریزم رشد خواهد کرد

دانش: کشورهای منطقه به عدم احیای امارت طالبانی اجماع نظر دارند/ با ظهور مجدد طالبان جنگ و تروریزم رشد خواهد کرد

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور می‌گوید که کشورهای منطقه با دولت افغانستان و مردم افغانستان هم نظر هستند و به عدم احیای امارت طالبان اجماع نظر دارند.

آقای دانش تاکید کرد که با ظهور مجدد امارت طالبانی، جنگ و خشونت، ترویزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و منطقه رشد خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، روز گذشته (پنجشنبه ۶ سنبله) با آقای دانش دیدار کرده است.

در این دیدار، موضوعاتی چون تقویت همکاری های متقابل بین دو کشور، توسعه همکاری های منطقوی و ثبات سیاسی در منطقه و روند صلح افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

استاد دانش با تأکید بر اینکه روابط متقابل بین هردو کشور افغانستان و روسیه از اهمیت خاص برخور دار است گفت که ثبات و امنیت پایدار در منطقه و نیز توسعه همکاری های منطقوی از اولویت های اساسی حکومت افغانستان است و این دو اولویت از منافع مشترک کشورهای منطقه به خصوص افغانستان و روسیه است.

وی تصریح کرد که صلح با گروه طالبان درچارچوب منافع ملی افغانستان و منافع مشترک کشورهای منطقه قابل تعریف است و این پروسه نیز در صورتی مفید است و به موفقیت خواهد رسید که به ثبات سیاسی و گسترش همکاری های منطقوی منجر گردد.

به گفتۀ معاون رییس جمهور، حکومت افغانستان در سه ماه گذشته با کشورهای منطقه در مورد روند صلح افغانستان تماس داشته و خوشبختانه کشورهای منطقه با دولت افغانستان و مردم افغانستان هم نظر هستند و به عدم احیای امارت طالبان اجماع نظر دارند.

استاد دانش تأکید کرد که با ظهور مجدد امارت طالبانی، جنگ و خشونت، ترویزم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و منطقه رشد خواهد کرد.

وی به نقش مؤثر کشور روسیه در امر توسعه همکاری های منطقه ای و ثبات پایدار سیاسی در منطقه و نیز نقش آن کشور در پروسه صلح افغانستان تأکید کرد.

دراین دیدار، دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل، به گسترش همکاری های متقابل بین روسیه و افغانستان در زمینه های مختلف به خصوص در عرصه سیاسی و فرهنگی تأکید ورزید.

وی از علاقمندی دولت روسیه به ارتباطات علمی و فرهنگی کشورش با افغانستان خبر داد و گفت که این کشور آمادگی دارد که در زمینه های علمی و فرهنگی و اعطای بورسیه های تحصیلی با افغانستان همکاری کند.

معاون رییس جمهور نیز با اشاره به اینکه دولت و مردم روسیه از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است از علاقمندی آن کشور برای تقویت روابط علمی و فرهنگی دو کشور استقبال کرد و گفت که حکومت افغانستان از هرگونه اقدام مبنی بر همکاری های متقابل علمی و فرهنگی بین دو کشور حمایت می کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.