Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 22341
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 آگوست 2020 - 10:54 |

درگیری‌ها در مرز افغانستان و پاکستان با ۲۲ کشته

درگیری‌ها در مرز افغانستان و پاکستان با ۲۲ کشته

دیروز جمعه مصادف با روز اول عید قربان، تعداد زیادی از مردم افغانستان و پاکستان در اعتراض به عدم بازگشایی مرزهای دو کشور به دلیل بحران کرونا، تجمع کردند.

روز گذشته، شماری از مسافران معترض افغان به بسته بودن دروازه مرزی چمن با مرزبانان پاکستانی درگیر شدند که شماری کشته و زخمی شدند و معترضان تجهیزات مرزی را به آتش کشیدند.

به دنبال تشدید اعتراضات، نیروهای مرزی دو کشور اقدام به تیراندازی به سمت معترضان کردند که پی آن ده ها نفر از معترضان کشته و یا زخمی شدند.

مسئولان بهداشتی پاکستان اعلام کرد که هفت نفر از شهروندان این کشور در تیراندازی نیروهای افغان کشته و دست کم ۳۱ نفر زخمی شدند.

در مقابل، والی ولایت کندهار گفته که ۱۵ نفر از شهروندان افغان در تیراندازی نیروهای مرزی پاکستانی کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.

وزارت خارجه عربستان نیروهای مرزی افغان را به تیراندازی به سمت معترضان متهم کردند، اما معترضان گفته اند این نیروهای پاکستانی بودند که ابتدا به سمت آنها تیراندازی کردند.

گفته می‌شود که محمد یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش افغانستان به نیروهای نظامی کشور دستور داده است تا برای پاسخ‌گویی به این اقدام نظامیان پاکستانی “آمادگی کامل” داشته باشند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.