Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23664
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2020 - 18:25 |

در سال جاری مالی بیش از ۱۰۳ میلیارد افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است

در سال جاری مالی بیش از ۱۰۳ میلیارد افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است

وزارت مالیه‌ی کشور می‌گوید که از آغاز سال روان مالی (جدی ۱۳۹۹) تاکنون مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است.

در خبرنامه‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۲ سنبله) از سوی وزارت مالیه به نشر رسیده، آمده است که تنها در ۱۳ روز ماه گذشته‌ی خورشیدی (از ۱۷ تا ۳۰ اسد)، مبلغ پنج‌میلیارد و ۵۴۴ میلیون افغانی عواید ملی جمع‌آوری شده است.

به نقل از خبرنامه، از مجموع این مبلغ، سه‌میلیارد و ۱۱۶ میلیون از بخش گمرکات، یک‌میلیارد و ۳۳۴ میلیون از عواید غیرمالیاتی، ۶۹۴ میلیون از عواید مالیاتی و ۴۰۱ میلیون افغانی از مستوفیت‌ها جمع‌آوری شده است.

این درحالی است که سقف عواید دولت ۲۰۸.۹ میلیارد افغانی در سند بودجه‌ی ملی پیش‌بینی شده است که ۴۸ درصد کل بودجه‌ی ملی را تأمین می‌کند.

از سویی هم، این وزارت گفته است که از اول سال مالی جاری تا تاریخ اول سنبله، مبلغ ۶۳ میلیارد افغانی (۳۸ درصد) بودجه‌ی انکشافی و مبلغ ۱۶۲.۶ میلیارد افغانی (۵۳ درصد) بودجه‌ی عادی به‌مصرف رسیده است.

در مجموع، ۲۲۵.۶ میلیارد افغانی (۴۸ درصد) کل بودجه‌ی ملی تاکنون به‌مصرف رسیده است. بودجه‌ی سال مالی جاری ۴۴۹ میلیارد افغانی درنظر گرفته شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.