Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23802
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 10:18 |

سیلاب در پروان؛ ۵۰ کشته و ۸۰ زخمی تایید شد

سیلاب در پروان؛ ۵۰ کشته و ۸۰ زخمی تایید شد

مسوولان محلی در پروان تایید کردند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب در شهر چاریکار مرکز این ولایت، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

شاه‌ولی شاهد، معاون والی ولایت پروان، صبح امروز چهارشنبه (۵ سنبله) در مصاحبه با خبرگزاری جمهور گفت که این سیلاب حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز سرازیر شد که تلفات زیاد جانی و مالی بر جای گذاشت.

آقای شاهد بیان داشت که بر اثر این سیلاب، تاکنون کشته شدن ۵۰ نفر و زخمی شدن ۸۰ تن دیگر تایید شده است.وی افزود که شماری دیگر زیر آوار گیر مانده‌اند و تلاش‌ها برای نجات آنان آغاز شده است. به گفته او، احتمال دارد شمار تلفات افزایش پیدا کند.

به گفته وی، بر اثر این سیلاب، صدها خانه مسکونی نیز ویران شده است.

در همین حال احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث نیز گفت:” حوالی ساعت ۲:۰۰ شب گذشته سیلاب‌های مرگبار و ویرانگر در مرکز ولایت پروان جاری شد. در نتیجه این سیلاب‌ها حدود ۳۰۰ خانه به صور کلی و قسمی تخریب شده است”.

آقای عظیمی بیان داشت که در این سیلاب‌ها، ۳۰ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. وی تاکید کرد که احتمال دارد که شمار تلفات افزایش پیدا کند.

برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیلاب، غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث، صبح امروز به پروان سفر کرده و از محلات آسیب‌دیده بازدید کرده است.

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور نیز از تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از سیلاب‌ها در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان ابراز تاسف کرده و به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سایر ادارات مربوط هدایت داد تا به آسیب دیده گان مساعدت های عاجل را برسانند.

در اعلامیه ارگ آمده که قرار گزارشات اولیه در پی جاری شدن سیلاب ها در شهر چاریکار، مرکز ولایت پروان ۳۰ تن جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند. همچنان ۳۰۰ خانه مسکونی نیز در اثر این سیلاب ها تخریب شده است.

اعلامیه افزوده که همچنان در بعضی از نقاط دیگری کشور نیز در اثر جاری شدن سیلاب ها به شمول شاهراه کابل – جلال آباد و کابل- گردیز نیز خساراتی به میان آمده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.