Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23796
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 10:15 |

شورای امنیت ملی وضعیت امنیتی کشور را بررسی کرد

شورای امنیت ملی وضعیت امنیتی کشور را بررسی کرد

شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته که این نهاد در نشستی به ریاست رییس جمهور غنی، وضعیت عمومی امنیتی کشور را بررسی کرده‌است.

در اعلامیه‌ای که در این خصوص از سوی ارگ منتشر شده، آمده، در این جلسه که شام دیروز سه‌شنبه (۴ سنبله) ابتدا وضعیت عمومی امنیتی کشور مورد بحث قرار گرفت و به ارگان امنیتی و دفاعی بخاطر بهبود وضعیت امنیتی و دفع تهدیدات دشمن، هدایات لازم صادر شد.

بر بنیاد اعلامیه، در این نشست، همچنین سند منتشر شده از سوی وزارت خارجه پاکستان پیرامون تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحث گرفته شده‌است.

مطابق این سند حکومت پاکستان تعهد نموده است تا قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد را در پیوند به وضع محدودیت های سفر، تحریم سلاح و منجمد سازی منابع مالی افراد و گروه های منسوب به طالبان، عملی سازد.

شورای امنیت ملی تصریح کرد که دولت و مردم افغانستان به تامین صلح دایمی و خشکانیدن منابع تمویل و تجهیز تروریزم متعهد است، باور کامل دارد که مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، اجماع ایجاد شدۀ منطقوی و بین المللی به اثر تلاش‌های جمهوری اسلامی افغانستان زمینه مساعدی را برای صلح عادلانه و پایدار فراهم ساخته است.

این شورا گفته که انتظار میرود، جانب پاکستان در خصوص تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدامات عملی را روی دست گیرد.

این در حالی است که روز گذشته، وزارت امور خارجه نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته که از طبیق سند وزارت خارجه پاکستان مبنی بر تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحریم اعضای گروه طالبان، کاملاً نظارت خواهد کرد.

چهار روز پیش وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که بر بنیاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ملابرادر، شبکه حقانی و برخی رهبران دیگر این گروه را تحریم کرده است. گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز گفت که این ادعای پاکستان را بررسی می‌‎کند.

اما دو روز پیش، طالبان مسلح اعلام کردند یک هیات بلند پایه این گروه از دفتر قطر به رهبری ملابرادر به پاکستان دعوت شده‌است.

این هیات طالبان همین دیروز در اسلام آباد با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار داشت.

آقای قریشی گفته که با هیات طالبان در مورد روند صلح افغانستان مشورت خواهد کرد؛ زیرا مشورت های گذشته موثر واقع شده و بر بنیاد آن توافقنامه صلح میان طالبان و امریکا به امضا رسیده است.

اما؛ با توجه به این‌همه تناقض آگاهان بر این باور اند که پاکستان همواره از جنگ و صلح افغانستان منحیث ابزار برای تحقق اهداف خود در افغانستان استفاده کرده و هیچ‌گاهی در روابط خود با افغانستان صادق نبوده و نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.