Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23215
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 آگوست 2020 - 10:45 |

صدیقی: طالبان از هیچ قوم نمایندگی نمی‌کنند

صدیقی: طالبان از هیچ قوم نمایندگی نمی‌کنند

سخنگوی حکومت افغانستان از طالبان خواسته است تا این گروه از جنگ دست بکشند.

به گزارش آژانس خبری پامیر ، صدیق صدیقی سخنگوی حکومت افغانستان گفته است طالبان باید واقعيت‌های امروز افغانستان را درک کنند و از جنگ دست بکشند.
آقای صدیقی در صفحه توییتر خود گماشته است: “بهتر است، تا طالبان واقعيت‌های امروز افغانستان را درک کنند. طرف اصلی شان، دولت جمهوري اسلامی افغانستان است كه از اكثريت قاطع مردم افغانستان نماينده گی مي كند. اظهارات اخير طالبان، متاسفانه، ادامه‌ی بهانه جويی و وقت كشی آن‌ها در پروسه‌ی صلح است.”
سخنگوی حکومت افغانستان نیز افزود: “پس از رهايی خطرناك ترين اعضای گروه طالبان، هيچ بهانه‌ی نزد طالبان باقی نمانده است. وقت آن رسيده تا اين گروه؛ که نمایندگی از هيچ بخشی از ملت ما نمی كند، از خشونت دست کشیده و خواست مردم افغانستان را براي ختم جنگ بپذيرند.”
درهمین حال گروه طالبان درواکنش به گفته‌های آقای صدیقی اعلام کرده اند که آنان حکومت فعلی افغانستان را به حیث یک نظام نمی‌شناسند.
پیش از این، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک مصاحبۀ با روزنامه ایرانی همشهری، طالبان را پیروز جنگ ۲۰ سالۀ افغانستان دانسته و تاکید ورزیده که این گروه به هدف ایجاد یک نظام اسلامی در افغانستان، در میز مذاکرات بین‌الافغانی (با تمام جهت‌های افغان) حاضر خواهد شد.
رئیس‌جمهور غنی، پنجشنبه شب (۲۳ اسد)، نیز در نشست شورای روابط خارجی امریکا که توسط ویدیو کنفرانس برگزار شده بود، تأکید کرد که دولت و مردم افغانستان، با تأیید کردن آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان، بهای سنگینی برای برقراری صلح و ثبات در این کشور پرداخته اند.
آقای غنی، در این نشست بار دیگر از گروه طالبان خواست که گفت‌وگوهای مستقیم با هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان را آغاز کند، زیرا ادامۀ جنگ و خشونت راه حل نیست.
او گفته بود که اگر طالبان خواست مردم افغانستان برای آمدن صلح را نپذیرند، مسوولیت ادامۀ جنگ به دوش آن‌ها بوده و محکوم تاریخ خواهند شد.
این گفتگوها درحالی رد و بدل می‌شود که در آغاز هفتۀ گذشته، به منظور بحث و مشوره در مورد آزادی ۴۰۰ زندانی طالب، لویه‌جرگۀ مشورتی برگزار شد. این جرگه، فیصله کرد تا زندانیان خطرناک طالب، آزاد شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.