Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 22344
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 آگوست 2020 - 11:20 |

طالبان: ما روند رهایی زندانیان دولتی را تکمیل کردیم اکنون نوبت کابل است

طالبان: ما روند رهایی زندانیان دولتی را تکمیل کردیم اکنون نوبت کابل است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که روند آزادی یکهزار نفر از زندانیان دولت افغانستان تکمیل شده است و کابل نیز باید باقیمانده زندانیان طالبان را آزاد کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه با آزادی ۸۲ زندانی دیگر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان روند آزادی زندانیان دولتی را تکمیل کرده است.

وی افزود که براساس توافقنامه قطر، دولت افغانستان نیز باید ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کند تا مذاکرات بین‌الافغانی پس از روزهای عید قربان آغاز شود.

دولت افغانستان اما تاکید دارد که از مجموع ۵ هزار زندانی این گروه ۴۰۰ نفر را آزاد نخواهد کرد و برای تصمیم‌گیری درباره آن‌ها لویه جرگه مشورتی برگزار می‌کند.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در پیام عیدی خود بدون اعلام زمان مشخصی گفت که لویه‌ جرگه درباره ادامه آزادی زندانیان طالبان تصمیم خواهد گرفت و اعضای پارلمان نیز برای انجام برگزاری آن از تعطیلات ۴۵ روزه تابستانی بازگردند.

غنی همچنین فرمان آزادی ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان را صادر کرد و تصریح نمود که این زندانیان برای استقبال از تصمیم طالبان مبنی بر اعلام آتش‌بس در عید قربان و تسریع روند صلح آزاد می‌شوند و شامل فهرست پنج هزار نفری این گروه نیستند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین تاکید کرد که دولت این افراد را به ازای آزادی زندانیان نیروهای امنیتی از سوی طالبان، آزاد خواهد کرد؛ این گروه اما هنوز درباره این تصمیم دولت واکنشی نشان نداده‌ است.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.