Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23771
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2020 - 16:20 |

عبدالله با سیاسیونی که نام‌شان در فهرست سیاه طالبان درج شده دیدار کرد

عبدالله با سیاسیونی که نام‌شان در فهرست سیاه طالبان درج شده دیدار کرد

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با سیاسیونی که نام شان در فهرست سیاه طالبان گنجانیده شده، گفته که تهدید شهروندان کشور جنایت است.

آقای عبدالله امروز (سه‌شنبه، ۴ سنبله) با رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، محمد عمر زاخیلوال وزیر پیشین مالیه، کریم امین عضو ارشد حزب اسلامی و شماری از چهره‌های سیاسی کشور دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی سپیدار گفته که سیاست‌گران و مقام‌های پیشین حکومتی در این دیدار ضمن حمایت از پروسه صلح، نگرانی‌های امنیتی شان را با رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در میان گذاشتند.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی گفته که اخیراً به فهرستی دست یافته‌ که نشان می‌دهد؛ وی و شماری از مقام‌های پیشین و سیاست‌گران کشور از سوی حلقاتی تهدید به مرگ شده‌اند.

او افزود که “این تهدیدها به دلیل بیان دیدگاه‌های واضح ما در قبال مسایل جاری در کشور صورت گرفته است. اینگونه می‌خواهند صدای ما را خاموش سازند.”

مقام‌های پیشین حکومتی و سیاست‌گران این تهدید را تهدید علیه آزادی بیان عنوان کرده، خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.

آقای عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ای ملی نیز گفته است که چنین تهدیدهایی نگران کننده است؛ زیرا آزادی بیان در نظام سیاسی کشور یک اصل است و هیچ فرد یا گروهی حق ندارد شهروندان کشور را به هر دلیلی به ویژه به خاطر بیان دیدگاه‌های شان تهدید کند.

او تاکید کرده که تهدید چهره‌های مشخص به خاطر بیان اندیشه‌های شان یک جنایت است و در این زمینه با رییس جمهور و مسؤولان نهادهای امنیتی کشور صحبت خواهد کرد تا اقدامات لازم برای حفظ جان آنان صورت گیرد.

گفتنی است که نام‌های نبیل، زاخیلوال و امین در فهرست که اخیراً زیر نام فهرست سیاه طالبان از سوی رحمت‌الله نبیل منتشر شده درج‌اند. برعلاوه نام‌های ۱۳ تن دیگر از سیاسیون و فعالان رسانه‌ای در این فهرست سیاه طالبان که آقای نبیل منتشر کرده درج است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.