Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 24097
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2020 - 17:39 |

ماه اسد خونین‌ترین ماه برای قندهار

ماه اسد خونین‌ترین ماه برای قندهار

منابع محلی در ولایت قندهار می گویند که در جریان ماه اسد، ۸۹ انفجار در شهر و ولسوالی‌های این ولایت رخ داده است و این ولایت در یک ماه گذشته از لحاظ تلفات غیرنظامیان در میان ۳۴ ولایت افغانستان در صدر قرار داشته است.

مسوولان حوزه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر در این ولایت می‌گویند که قندهار به لحاظ تلفات غیرنظامیان در ماه اسد در میان ۳۴ ولایت، صدر قرار داشته و بیشترین قربانیان این رویداد ها غیرنظامیان بوده‌اند.

نعمت‌الله حسنی، مسوول بخش حفاظت غیرنظامیان کمیسیون مستقل حقوق بشر، گفته است که در کنار جنگ‌های رو در رو، غیرنظامیان ناشی از انفجار ماین‌ها در قندهار در این ماه بی‌پیشینه بوده است.

آقای حسنی افزود: “تنها در جریان ماه اسد در نتیجه درگیری‌ها و انفجار ماین‌ها ۹۷ غیرنظامی در قندهار کشته و ۹۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.”

به گفته وی در میان قربانیان این رویداد ها زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

سه شنبه هفته گذشته کمیسیون حقوق بشر افغانستان اعلام کرده بود که در ماه اسد سال روان ۲۱۲ غیرنظامی در افغانستان بر اثر انفجار ماین ها کشته و زخمی شده اند. این کمیسیون گفته که تلفات ملکی در ماه اسد نسبت به ماه قبل از آن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

براساس یافته های این کمیسیون در نتیجه این حملات ۹۷ تن به شمول ۱۱ زن و۱۳ کودک کشته شده اند. همچنان ۱۱۵ تن به شمول ۶ زن و ۳۰ کودک نیز زخمی شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.