Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 22656
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 06 آگوست 2020 - 11:20 |

مسابقه بایسکل رانی بین دختران ۷ ولایت در بامیان برگزار شد

مسابقه بایسکل رانی بین دختران ۷ ولایت در بامیان برگزار شد

مسابقه بایسکل رانی تحت عنوان” تور بامیان” بین ۴۷ ورزشکار دختر از ۷ ولایت افغانستان در مرکز بامیان برگزارشد. مسئولین هدف از برگزاری این مسابقات را از جمله “انتخاب تیم ملی بانوان‌ افغانستان” عنوان می کنند.

مسئولان فدراسیون ملی بایسکل رانی افغانستان هدف از راه اندازی این مسابقه را شناسایی استعدادها، انتخاب تیم ملی بانوان، تشویق بانوان ورزشکار و معرفی ساحات طبیعی بامیان عنوان می کنند و می گویند که مسابقه به مدت ۲ روز ادامه دارد.

فضل احمد فضلی رئیس عمومی فدراسیون ملی بایسکل رانی بانوان درافغانستان می گوید که در این مسابقه دختران از ولایات کابل، هرات، بلخ، فاریاب، غزنی، دایکندی و بامیان شرکت کرده اند. وی افزود: «در بین دختران استعدادهای فوق العاده است و امیدواریم که با انتخاب این ورزشکاران، در آینده بتوانیم با کشورهای خارجی رقابت نمایم و برای کشورمان دستاورد داشته باشیم.»

بامیان در تمام فصول سال برای ورزش های کوهنوری و زمستانی و دیگر ورزش ها مناسبترین مکان می باشد و خصوصاً در فصل های بهار، تابستان و خزان برای ورزش بایسکل رانی بهترین مکان است.

بامیان در تمام فصول سال برای ورزش های کوهنوری و زمستانی و دیگر ورزش ها مناسبترین مکان می باشد

این مسابقه روز چهارشنبه به فاصله ۳۰ کیلومتر از دو آب کالو ولسوالی شیبر این ولایت آغاز شده و الی سرک میدان هوایی مرکز بامیان ادامه داشت و ورزشکاران با هم به رقابت پرداختند. نوریه یکی از شرکت کننده ها می گوید که از سه سال به این طرف به ورزش بایسکل رانی رو آورده است و آرزو دارد که عضو تیم ملی بایسکل رانی کشور انتخاب شود.

گفته می شود بامیان با داشتن امنیت، همدیگرپذیری، حضور پررنگ دختران، آزادی، آب و هوای مناسب، کوه های مرتفع، سرک های پخته و مناظر زیبایی طبیعی، برای ورزش بایسکل رانی بهترین مکان است.

زهرا محمدی که از ولایت بلخ در این مسابقه شرکت کرده می گوید که بامیان برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی خوبترین جای است، چون کسی در آنجا مانع رشد و فعالیت دختران نمی گردد. او افزود: «دختران در این ولایت نسبت به بلخ و دیگر جاه های افغانستان آزاد گشت و گذار و ورزش می کنند و کدام مانع اجتماعی وجود ندارد.»

این اولین مسابقه ورزشی بعد از شیوع ویروس کرونا در بامیان می باشد

اما ورزشکاران از کمبود امکانات، نداشتن بایسکل های معیاری، کم توجهی دولت و نهادهای حامی ورزشی شکایت دارند و می گویند که “برای تطبیق بعضی پروژه ها از دختران سوء استفاده صورت می گیرد.”

از سوی هم، مسوولان محلی ولایت بامیان، از برگزاری جشنواره ها و مسابقات در این ولایت استقبال می کنند و می گویند که برای جوانان فرصت های مناسبی را فراهم می کنند.

این اولین مسابقه ورزشی بعد از شیوع ویروس کرونا در بامیان می باشد که با حضور ورزشکاران از نقاط مختلف کشور در این ولایت برگزار می شود.

در طی ۱۰ سال گذشته، ورزش های مختلف در این ولایت آغاز شده است و حضور بانوان در بخش های ورزشی پر رنگ می باشد.

قرار است که مرحله دوم مسابقه فردا امروز پنجشنبه به فاصله ۵۰ کیلومتری از “چوک الیکین” مرکز بامیان آغاز و تا دو راهی بندامیر ادامه داشته باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری دویچه وله
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.