Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 23577
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 22 آگوست 2020 - 12:00 |

نبیل: طالبان دستور ترور ۱۷ شخصیت سیاسی و مدنی را صادر کرده است

نبیل: طالبان دستور ترور ۱۷ شخصیت سیاسی و مدنی را صادر کرده است

رحمت الله نبیل می گوید که کمیسیون نظامی طالبان پلان ترور برخی از شخصیت‌های سیاسی و فعالان مدنی را برنامه ریزی کرده و از حلقات ترور این گروه خواسته تا این برنامه را عملی کنند.

آقای نبیل با نشر یک نامه طالبان مدعی شده که این گروه فهرستی را منتشر کرده تا حلقات ترور طالبان قبل از گفتگوهای صلح آنان را ترور کنند.

بر بنیاد این نامه، کمیسیون نظامی طالبان به بخش استخباراتی این گروه دستور داده تا به شمول رحمت‌الله نبیل ۱۷ تن از فعالان سیاسی و مدنی را که در رسانه‌ها ظاهراً به نفع طالبان و ضد دولت مصاحبه می‌کنند، ترور کنند.

در نامه آمده که این کار بخاطر خیر و فلاح “امارت اسلامی” انجام خواهد شد.

رحمت‌الله نبیل، حضرت عمر زاخیلوال، کریم خرم، قاضی محمد امین وقاد، احمد ضیا مسعود، حکمت کرزی، سید اکبرآغا، خلیل‌الله صافی، امین کریم، همایون همایون، مجیب خلوتگر، والی‌الله شاهین، نظرمحمد مطمئن، دانش کروخیل، فیصل حمد زلاند، آصف آشنا و داکتر فیاض صافی، شامل این نامه طالبان اند که باید به شکل مخفی از سوی افراد این گروه کشته شوند.

در نامه گفته شده که برای کشتن این افراد دلایل موجه وجود دارد که در شرایط کنونی برآورده کردن آن برای تنفیذ نظام شرعی امارت اسلامی و پایان دادن به حکومت غنی یک گام بسیار مهم است که باید به شکل بسیار سری عملی شود.

نامه افزوده که تطبیق این دستور مخصوص به “اداره الف کمیسیون استخباراتی و مجاهدین مرتبط آن می‌باشد و حتی این دستور باید از سایر افراد طالبان مخفی بماند و از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز بین آنان رد و بدل نشود تا به بیرون درز نکند.

با این وجود، آقای نبیل گفته که او به این بازی‌های احمقانه “اجیران داخلی و خارجی” به خوبی آگاهی دارد.
این در حالی است که پیش از این وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهور غنی گفته بود که گروه ترور طالبان به منظور تطبیق اهداف این گروه وارد کابل شده است.

اخیراً ترور و انجام حملات هراس افگنان از طریق انفجار ماین‌های مقناطیسی در کابل افزایش یافته که گفته می‌شود یکی از اهداف طالبان برای تثبیت حضور این گروه است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.