Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23210
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 آگوست 2020 - 9:20 |

پیام تبریک وزیر خارجه روسیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال افغانستان

پیام تبریک وزیر خارجه روسیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال افغانستان

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با فرستادن پیامی، یکصدویکمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان بعد از ظهر امروز شنبه (۲۵ اسد) با دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل ملاقات کرد.

درآغاز، سفیر روسیه در کابل پیام تبریکی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه کشور متبوعش به مناسبت یکصدویکمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان را به وزیر امور خارجه تسلیم کرد.

در پیام تبریک آقای لاوروف، افغانستان دوست تاریخی دولت و مردم روسیه خوانده شده و با اشاره بر روابط تاریخی میان دو کشور و یادآوری اینکه روسیه نخستین کشوری بود که استقلال افغانستان را به رسمیت شناخت، بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر همکاری ها میان کابل و مسکو، تاکید شده است.

آقای اتمر با ابراز سپاس و امتنان از دریافت پیام تبریک همتای روسی‌اش، از احساسات و تمنیات نیک موصوف ابراز سپاس و امتنان نموده و بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور تاکید کرد.

او ضمن تشریح آخرین تحولات پیرامون روند صلح افغانستان، رهایی زندانیان، کاهش خشونت ها و میکانیزم نظارت بر آن و همچنان نقش روسیه در روند صلح افغانستان، صحبت کرد.

در اخیر، آقای اتمر با اشاره به دیدگاه رئیس‌جمهور غنی در پیوند به اهمیت تعمیق و گسترش همکاری ها اقتصادی با کشورهای منطقه، تقویت همکاری های سیاسی و اقتصادی میان کابل و مسکو را برای افغانستان مفید و سودمند خواند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.