Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23768
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2020 - 16:10 |

چهار والی برحال و پیشین حکومت به دادستانی کل معرفی شدند

چهار والی برحال و پیشین حکومت به دادستانی کل معرفی شدند

چهار والی برحال و پیشین حکومت از سوی اداره عالی بازرس به اتهام فساد در مصرف بودجه مبارزه با کرونا به دادستانی کل کشور معرفی شده‌اند.

در حالی که زمری بشری رییس اطلاعات و ارتباطات اداره عالی بازرس و جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور اظهار بی‌خبری می‌کنند، گفته می‌شود چهار والی از سوی اداره بازرس به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

آقای بشری گفت که او پس از تهیه معلومات، فردا (چهارشنبه، ۵، سنبله) در زمینه نشست خبری برگزار خواهد کرد.

اما؛ منبعی از حکومت به روزنامه اطلاعات‌روز گفته که این والیان به اتهام فساد در مصرف بودجه‌ای مبارزه با ویروس کرونا به دادستانی معرفی شده‌اند.

ذکریا سودا و مظفرالدین امین والیان برحال بدخشان و میدان‌وردک و عبدالقیوم رحیمی و حافظ عبدالقیوم والیان پیشین هرات و نورستان از جمله کسانی اند که از سوی اداره عالی بازرس ریاست جمهوری به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

به گفته‌ای منبع، افزون بر والیان، تمامی مسوولان مالی و تدارکاتی این چهار ولایت نیز به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

این در حالی است که اداره بازرس ریاست‌جمهوری روز گذشته نیز فیروزالدین فیروز وزیر پیشین وزارت صحت عامه و چهار معین پیشین و برحال این وزارت را به اتهام فساد در مصرف بودجه‌ای مبارزه با ویروس کرونا به دادستانی کل معرفی کرده است.

اداره بازرس برای بررسی مصروف بودجه مبارزه با کرونا از سوی رییس جمهور غنی پس از آن ایجاد شد که اتهامات فساد در این روند بالا گرفت.

این اداره نیز در گزارش ابتدایی خود از بررسی‌ها در زمینه چگونگی مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد که امور تدارکاتی بودجه مبارزه با کرونا در برخی ولایت‌ها فساد موجود است و بعضا اجناس غیر مرتبط زیر عنوان مبارزه با کرونا خریداری شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.