Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23502
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 آگوست 2020 - 17:40 |
گران هیواد:

کشورهای منطقه از صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت می‌کنند

کشورهای منطقه از صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت می‌کنند

 سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز پنج‌شنبه گفت که این کشورها از روند گفت‌وگوهای صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت نموده و خواهان آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده‌اند.
به گفته‌ی وی، کشورهای مذکور از فیصله جرگه مشورتی صلح مبنی بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان استقبال نموده و وعده سپرده‌اند که افغانستان را در رسیدن به صلح، همکاری کنند.
در همین حال، آگاهان امور سیاسی، اجماع منطقه‌یی در راستای صلح افغانستان را امر حتمی می‌دانند.
نصرالله فلک؛ آگاه مسایل سیاسی، اقدام وزارت خارجه را به هدف رسیدن به اجماع منطقه‌یی، مفید تلقی نموده می‌گوید، کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان نقش مهم داشته و بیش‌تر گروه‌های تروریستی با کشورهای منطقه روابط نزدیک دارند و شکل‌گیری اجماع با این کشورها، افغانستان را در راه رسیدن به صلح کمک خواهد کرد.
اما گران هیواد، با اشاره به گفت‌وگوهای صلح می‌گوید که پیش‌رفت‌هایی در این گفت‌وگوها صورت گرفته و امیدواری‌ها بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بیش‌تر شده‌است.
قرار بود به اساس فیصله‌ی لویه جرگه مشورتی صلح، ۴۰۰ زندانی طالب از سوی حکومت افغانستان آزاد و اولین دور گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به تاریخ ۱۶ اگست سال روان میلادی  در قطر برگزار گردد، اما ظاهراً اختلافات موجود روی رهایی زندانیان دوطرف این گفت‌وگو‌ها را به بن بست مواجه ساخته‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.