Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 22418
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 آگوست 2020 - 17:30 |
سازمان ملل:

کوریای شمالی برنامه توسعه هسته‌ای را ادامه می‌دهد

کوریای شمالی برنامه توسعه هسته‌ای را ادامه می‌دهد

سازمان ملل متحده می‌گوید که کوریای شمالی برنامه‌های توسعه هسته‌ای و راکتی خود را ادامه می‌دهد.
در یک گزارش سازمان ملل متحد آمده است که کوریای شمالی با مبالغ به دست آمده از انتقال غیر قانونی کالا از کشتی به کشتی که تخطی از تحریم های این سازمان محسوب می‌شود، به برنامه های توسعه هسته‌ای و راکتی خود ادامه می‌دهد.

تلویزیون رسمی جاپانی ان‌اچ‌کی روز یکشنبه مدعی شد که یک نسخه از این گزارش که توسط یک هیات کارشناسی سازمان ملل متحد تهیه شده را به دست آورده است این هیات دامنه اجرای تحریم های این سازمان علیه کوریای شمالی در طول شش ماه تا ماه جولای امسال را مورد سنجش قرار داد.

در این گزارش آمده است که کوریای شمالی تعهدش به حفظ و توسعه برنامه های هسته‌ای و راکت‌های بالستیک خود را مجددا تایید کرده است.

هیات یاد شده در این گزارش آورده است که از ماه مارچ امسال کوریای شمالی با صادرات غیر قانونی ذغال سنگ از طریق دریا، به زیر پا گذاشتن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داده است.

در این گزارش همچنان آمده است که کوریای شمالی ذغال سنگ و نفت پالایش شده ای را که به‌طور غیر قانونی وارد کرده بود و از حد تعیین شده توسط شورای امنیت بسیار فراتر می رفت، از طریق انتقال کشتی به کشتی صادر کرده است.

آزمایش راکتی پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۷ منجر به تصویب قطعنامه ۲۳۷۱ از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم های شدید علیه کوریای شمالی شد این قطعنامه جدا از بار سیاسی، شامل ممنوعیت هر گونه صادرات و واردات به طور خاص ممنوعیت صدور زغال سنگ (بزرگ‌ترین منبع صادرات کوریای شمالی)، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و محصولات دریایی کوریای شمالی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.