Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23900
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 آگوست 2020 - 16:20 |

گروه تروریستی که قصد حمله بر عزاداران حسینی در کابل را داشت بازداشت شد

گروه تروریستی که قصد حمله بر عزاداران حسینی در کابل را داشت بازداشت شد

وزارت امور داخله می‌گوید که یک گروه تروریستی که قصد حمله بر عزاداران حسینی در کابل را داشت، دستگیر شده است.

وزارت داخله امروز پنج‌شنبه (۶ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته که نیروهای قطعات خاص پولیس، با اجرای یک عملیات هدفمند ضد تروریستی در مربوطات شهر کابل، اعضای یک گروهی تروریستی که قصد طراحی و سازماندهی حملات تروریستی برعزاداران حسینی در کابل را داشت، بازداشت کرده‌اند.

بر بنیاد اعلامیه، این عملیات شب گذشته در مربوطات حوزه پنجم امنیتی کابل اجرا شد که در نتیجه آن، یک گروه ۹ نفری تروریستان به شمول یک زن که می‌خواستند حمله تروریستی را برعزا داران حسینی درمنطقه کوته سنگی انجام دهند، همراه با دو واسکت بمب گذاری شده و شش عدد بمب، بازداشت شدند.

همچنین، وزارت داخله گفته که نیروهای قطعات خاص، عملیات دیگری را در مربوطات حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل انجام دادند که در نتیجه آن، یک گروه پنج نفری تروریستی را بازداشت نموده‌اند.

وزارت داخله گفته که نیروهای پولیس ملی با تمام توان تدابیرشدید امنیتی را به منظور گرامی داشت از ایام عاشورا حسینی در کابل اتخاذ کرده و به هیچ گروهی تروریستی اجازه نخواهند داد که امنیت این مراسم را مختل کند.

گفتنی است که در سال‌های گذشته بر عزاداران و یا مساجد و تکیه خانه‌ها حمله شده که تلفات زیاد جانی را بر جای گذاشته است.

اوایل هفته جاری، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن دهه محرم و عاشورای حسینی گفته بود که تهدیدات امنیتی بر اماکن عزاداری و مراکز تجمع عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر جدی است.

آقای دانش تاکید کرده بود که با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و صفوف گروه‌های افراطی به وجود آمده است در رویکردهای تروریستی این گروه ها نیز ممکن است تغییراتی بوجود بیاید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.