Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23838
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 17:33 |

گفت و گوی تلفنی عمران خان و عبدالله درباره صلح افغانستان

گفت و گوی تلفنی عمران خان و عبدالله درباره صلح افغانستان

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، پس از چاشت روز چهارشنبه، پنجم سنبله با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان از طریق تلفن گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مصالحه ملی با نشر یک اعلامیه گفته است که در این در این صحبت نخست‌وزیر پاکستان حمایت کشورش را از تلاش‌های صلح در افغانستان ابراز داشت و ابراز امیدواری نمود که مذاکرات بین‌الافغانی هرچه زودتر آغاز گردد و با استقرار صلح و ثبات در افغانستان بحران جاری در این کشور خاتمه یابد.

این اعلامیه می افزاید، نخست‌وزیر پاکستان در صحبت‌های خود تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در پاکستان و آغاز همکاری‌های موثرتر مشترک منطقه‌ای می‌باشد. صدراعظم پاکستان در این صحبت از رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی به طور رسمی دعوت کرد تا به جمهوری اسلامی پاکستان سفر نماید.

همچنان دکتور عبدالله عبدالله از نخست‌وزیر پاکستان به خاطر حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر و قدردانی کرد و افزود: یک فرصت استثنایی برای صلح در افغانستان فراهم گردیده است و باید از این فرصت برای دست‌یافتن به صلح استفاده نماییم.

رییس شورای عالی مصالحه ملی، اجماع منطقه‌ای و همکاری جمهوری اسلامی پاکستان را برای دست‌یافتن به صلح مهم خواند و با سپاس‌گزاری از دعوت نخست وزیر پاکستان برای سفر به این کشور وعده سپرد تا به زودی و بعد از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به جمهوری اسلامی پاکستان سفر نماید.

این تماس تلفنی درست زمانی صورت گرفته است که پاکستان میزبان هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.