Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22669
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 آگوست 2020 - 13:58 |

آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با ملابرادر

آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با ملابرادر

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان و معاون سیاسی طالبان در دیدار با یکدیگر درباره آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و هیئت همراهش با دبورا لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در قطر دیدار کرد.

او در صفحه توییتر خود نگاشته است که دو طرف در این دیدار درباره ضرورت نهایی ساختن مسئله آزادی زندانیان و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کردند.

در این دیدار همچنین مسئله دسترسی کامل و بدون مانع مردم افغانستان به خدمات نهادهای کمک‌رسان برای مبارزه با بیماری و گرسنگی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

شاهین می‌گوید که طرفین درباره جوانب مختلف روند صلح، تلفات غیرنظامیان، حقوق بشر و کمک‌رسانی گفت‌وگوی تفصیلی داشتند.

طالبان می‌گوید که روند آزادی زندانیان دولتی را براساس توافقنامه با امریکا تکمیل کرده و درصورت آزادی همه زندانیانش مطابق با فهرست ارائه شده در قطر، آماده آغاز مذاکرات است.

اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان اما اعلام کرده که دولت صلاحیت آزادی ۴۰۰ نفر از زندانیان طالبان را ندارد و فرمان ایجاد لویه‌جرگه مشورتی را برای تعیین سرنوشت این زندانیان صادر کرده است.

این در حالی است که معصوم استانکزی رئیس کمیسیون برگزارکننده لویه‌جرگه و نیز رئیس تیم مذاکره کننده دولت با طالبان روز گذشته در یک نشست خبری اعتراف کرد که لویه‌جرگه صلاحیت آزادی و عفو ۴۰۰ زندانی طالبان را ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.