Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 22942
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, ورزشی تاریخ انتشار : 11 آگوست 2020 - 17:20 |

احتمال تعویق دوباره مسابقات افغانستان در انتخابی جام جهانی؛ فیفا تا ۲ روز تصمیم نهایی را میگیرد

احتمال تعویق دوباره مسابقات افغانستان در انتخابی جام جهانی؛ فیفا تا ۲ روز تصمیم نهایی را میگیرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دلیل ادامه دار بودن شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله قاره آسیا؛ احتمال دارد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را دوباره به تعویق بیندازد.

شیوع ویروس کرونا در ۶ ماه گذشته باعث شد تا بسیاری از مسابقات ورزشی به تعویق بیفتد. یکی از این مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ چین است.

ادامه بازی های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا که قرار بود در حمل و ثور برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا لغو شد. در زمان بندی جدیدی که فیفا ماه گذشته ارائه کرد، قرار شد این رقابت ها در ماه های میزبان و عقرب برگزار شود.

اما در تازه ترین ادعا یک سایت عربستان خبر داد که فدراسیون جهانی به دلیل ادامه دار بودن شیوع کرونا در حال بررسی است تا دوباره انتخابی جام جهانی را به تعویق بیندازد.

بنا به گزارش این رسانه عربستانی، فیفا بعد از بررسی تمام جوانب از پروتکل های بهداشتی گرفته تا وضعیت سفرها در میان کشورهای آسیایی، تصمیم خود را تا ۲ روز آینده می گیرد و به تیم های شرکت کننده در این تورنمنت ابلاغ می کند.

این در حالیست که کشور بنگلادش میزبان بعدی افغانستان وضعیت خوبی از لحاظ شیوع ویروس کرونا ندارد و در آخرین خبر گزارش شد که ۱۸ تن از بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم به ویروس کرونا گرفتار شده اند.

این احتمال هم وجود دارد که فیفا از هر گروه یک کشور را به عنوان میزبان برای ادامه مسابقات انتخاب کند که شانس قطر برای میزبانی از گروه افغانستان بسیار بالاست.

طبق برنامه قبلی فیفا، تیم ملی فوتبال افغانستان در ادامه دور برگشت انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا در تاریخ ۸ اکتبر مطابق با ۱۷ میزبان مهمان تیم فوتبال بنگلادش است و چند روز بعد در تاریخ ۱۳ اکتبر مطابق با ۲۲ میزبان میزبان تیم فوتبال عمان خواهد بود

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.