Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23507
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 آگوست 2020 - 20:01 |

ارگ روی طرح جدید قرنتین بحث نمود

ارگ روی طرح جدید قرنتین بحث نمود

جلسه رهبری حکومت به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ برگزار گردید.

در این جلسه، ابتدا استاد محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری به تعقیب فیصله کابینه طرح مرحله‌وار تنظیم کار و روش‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا را به جلسه ارائه کرد. وی افزود که هدف از این طرح مدیریت مشکلات ناشی از شیوع کرونا، کاهش سطح ابتلا و بلند بردن ظرفیت مراکز صحی در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت می‌باشد.

پس از بحث های همه‌حانبه روی طرح مرحله‌وار تنظیم کار و روش‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، این طرح با بعضی تغییرات و تعدیلات منظور گردید و فیصله صورت گرفت که استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری جزئیات این طرح را با مردم شریک و حکومت به زودی آن را تطبیق خواهد کرد.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری روی مرحله فلاکت و چالش‌ها بحث نموده، گفت که تمام ادارات باید دیدگاه حکومت و رئیس جمهور را به صورت دقیق مطالعه نمایند در روشنایی آن برنامه ملی افغانستان و تمام اقدامات را هماهنگ سازند.

محمد یوسف غضنفر نماینده فوق‌العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، گفت که رضاکاران جامعه و سکتور خصوصی، نهادهای تحصیلی و جوانان باید به منظور کارمشترک با دولت بخاطر جلوگیری از تاثیرات منفی ویروس کرونا، بسیج گردند.

رئیس جمهور غنی با اشاره به مدیریت درست مراحل ابتدایی شیوع ویروس کرونا، گفت که موفقیت ها و چالش‌های نسبی وجود داشتند، اما در مرحله فلاکت علما، جامعه مدنی و ظرفیت‌های دیگر باید آگاهی مردم را افزایش دهند، مردم باید واقع‌بین و به اقداماتی که در مقابل این ویروس انجام می‌شود، امیدوار باشند.

رئیس جمهور کشور از ادارات مربوطهٔ کشور خواست تا بخاطر کار مشترک با جامعه جهانی و جلب کمک‌ها کار بیشتر نمایند و برای مبارزه موثر با ویروس کرونا به تجارب کشورهای دیگر توجه کنند.

همچنان، مسئولین وزارت صحت عامه در رابطه به بلندبردن ظرفیت مراکز تشخیصیه، خدمات صحی و وقایوی، تداوی، تجرید و مراکز صحی، و همچنان در رابطه به تخصیص منابع به ولایات که بر اساس صلاحیت‌های تفویض شده از سوی ریاست جمهوری بخاطر عدم تاخیر در ارائه خدمات انجام شده است، به جلسه گزارش مفصل ارائه نمودند.

رئیس جمهور کشور تلاش‌های وزارت صحت‌عامه را ستایش کرد و با تاکید گفت که در بخش‌های ارائه خدمات صحی به مردم، تشخیص ویروس کرونا و آزمایش‌ها کار بیشتر صورت گیرد. وی افزود که رهبری حکومت کمک‌ها و تعهدات جامعه جهانی، نهادهای بین‌المللی و بانک‌حهانی را هماهنگ کرده است و مردم به هیچ چالش عمده مواجه نیستند.#

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.