Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23777
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2020 - 17:36 |

بیشترین یورش های سایبری در جهان توسط امریکا انجام می شود

بیشترین یورش های سایبری در جهان توسط امریکا انجام می شود

آلیگ خراموف؛ معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد، که ایالات متحده در پشت بسیاری از حملات سایبری در جهان قرار دارد و آن کشور با متحدانش در حال تقویت اقدامات اطلاعاتی و تخریبی در فضای مجازی علیه سایر کشورها هستند.

خراموف در مصاحبه با روزنامه روسی «آرگومنتس و فاکتس» گفت: «با این حال کشور های روسیه، چین، کوریای شمالی و ایران به عنوان منبع اصلی تهدیدات سایبری اعلام می‌شوند».

به گفته خراموف ایالات متحده از این طریق و”بطور هدفمند به منظور توجیه در نظر جامعه جهانی” یک تصویر رسانه ای را شکل می دهد که شامل هرگونه اقدامات بعدی، از جمله اقدامات زور است.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: «قبل از هر چیز، واقعیت‌هایی وجود دارد که مخالفان ما به طور مداوم درباره آنها سکوت می‌کنند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل گزارشات شرکت‌های برجسته خارجی و روسی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می‌کنند نشان می دهد که بیشترین تعداد حملات سایبری در جهان با استفاده از زیرساختارهای اطلاعاتی واقع در ایالات متحده انجام می شوند.»

آلیگ خراموف؛ افزود: «ضمن اینکه، آمریکایی‌ها در رده بندی آمار مربوط به فعالیت‌های مخرب مقام رهبری را دارند: طی سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۹ – بسته به نوع تأثیرات مخرب، از ۴۰ درصد تا ۷۵ درصد، از سوی ایالات متحده بوده است، در حالیکه، سهم روسیه در این شاخص از ۲ تا ۷ درصد است.»

این مقام امنیتی روسیه تأکید کرد: «این اطلاعات در غرب تبلیغ نمی شوند، ولی در سطح عمومی در دسترس هستند و به وضوح به هر فرد دارای عقل سلیمی نشان می دهد که تهدید کلی روسیه در فضای مجازی” واقعیت ندارد. این در حالی است که طبق اعلام خود اف.بی.آی، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جرم سایبری در خود آمریکا ثبت می شود که طبق برآوردهای مختلف، به میزان ۵۷ تا ۱۰۹ میلیارد دالر به اقتصاد کشور آسیب می رسانند».

خراموف یادآور شد: «ما بطور دایم به شرکای خارجی خود در سطح دولتی پیشنهاد می کنیم تا خط مشی همکاری غیر سیاسی در مبارزه با حملات سایبری در پیش گرفته شود. و طرف روسی مرتباً در حال تبادل اطلاعات تخصصی درباره فعالیت‌های مخرب در فضای مجازی با شرکای خارجی است».

به گفته وی، شمار کشورهایی که چنین تعاملاتی با آنها ترتیب داده شده، در سال ۲۰۱۹ از ۱۱۶ به ۱۴۶ کشور افزایش یافته و این نشان می دهد که تبادل اطلاعات به خودی خود در حال گسترش است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.