Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23213
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 آگوست 2020 - 10:00 |

تفاهمنامه سرمایه‌گذاری تولید برق آفتابی با شرکت اماراتی

تفاهمنامه سرمایه‌گذاری تولید برق آفتابی با شرکت اماراتی

واحد تسهیل سرمایه‌گذاری ریاست عمومی اداره امور ریاست جموری گفته که تفاهمنامه سرمایه‌گذاری تولید ۳ هزار میگاوات برق آفتابی با یک شرکت اماراتی یک قرارداد مرحله‌ای است.

واحد تسهیل سرمایه گذاری ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، شرکت برشنا و شرکت اماراتی در مورد امضای تفاهمنامه ۳ هزار میگاوات برق آفتابی در افغانستان با یک شرکت اماراتی توضیحات ارائه کردند.

این قرار داد هفته پیش میان افغانستان و شرکت اماراتی (PAL 4 SOLAR energy LLC) در شهر ابوظبی، امضاء شد.

عطاالله نصیب، رییس واحد تسهیل سرمایه گذاری ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، که پس از چاشت روز شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک در کابل صحبت می‌کرد گفت که براساس این تفاهمنامه، کمپنی اماراتی مطالعات امکان سنجی وتخنیکی‌اش را با هزینه خود در ولایت‌های مختلف افغانستان انجام خواهد داد.

به گفته او، پس از آن بحث‌ها پیرامون تعیین موقعیت‌ها برای تولید انرژی آفتابی، میان کمپنی اماراتی و دافغانستان برشنا شرکت، به هدف خریداری انرژی برق آغاز خواهد شد.

این تفاهمنامه در یک مقدمه و ۹ ماده ترتیب شده است و تطبیق آن چند مرحله را در بر خواهد گرفت.

پس از تکمیل مطالعات امکان سنجی و تخنیکی از سوی کمپنی اماراتی، این کمپنی بحث هایش را با دافغانستان برشنا شرکت در زمینه تعیین مناطق و مقدار انرژی برق، آغاز خواهد کرد تا زمینه برای امضای قرار داد خریداری برق، فراهم شود.

پس از ساخت آن، افغانستان برق تولید شده در این تولیدگاه‌ها را برای تامین نیاز روشنایی و یا استفاده در شهرک‌های صنعتی خریداری خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.