Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 24008
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 29 آگوست 2020 - 18:28 |

تلفات سیلاب های اخیر در کشور به ۱۶۰ کشته افزایش یافت

تلفات سیلاب های اخیر در کشور به ۱۶۰ کشته افزایش یافت

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که در پی جاری‌شدن سیلاب‌های اخیر در ۱۴ ولایت کشور، ۱۶۰ نفر جان باخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از “طلوع نیوز” آمارهای وزارت دولت در امور حوادث نشان می‌دهند که شمار جان باخته‌گان سیلاب‌ها در پروان به بیش از صد تن رسیده‌است. بربنیاد این آمارها، در کل ۱۶۰ تن در ۱۴ ولایتی که سیلاب سرازیر شده‌است جان باخته‌اند و ۲۵۰ تن هم زخمی شده‌اند.

احمد تمیم عظیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: این سیلاب‌ها در ولایت‌های پروان، کاپیسا، کابل، میدان‌وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکیتا، پکتیکا، غزنی، نورستان، کنر، لغمان و خوست در سه روز گذشته جاری شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد که نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر نیز در پی جاری‌شدن این سیلاب‌ها در این تعداد ولایات زخمی شده‌اند. در کنار تلفات جانی برخاسته از این سیلاب‌ها، خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده‌اند.

به گفته وی، جاری‌شدن سیلاب بیشترین تلفات را در ولایت‌های پروان و کاپیسا در پی داشته است. در ولایت پروان رقم جان‌باختگان به ۱۱۰ نفر و در ولایت کاپیسا به ۲۰ نفر رسیده است. همچنان تعدادی از اجساد در ولایت پروان هنوز زیر آوارها مانده است.

در همین حال سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که عملیات نجات بازماندگان و پاسخ‌گویی فوری به آسیب‌دیدگان جریان دارد و ممکن است آمار تلفات بازهم افزایش یابد.

به گفته‌ وی، افراد متضرر و آوارگان ناشی از سیلاب‌ها در مدارس و نهادهای آموزشی ساکن شده‌اند. او تأکید کرد که در نتیجه‌ی این سیلاب‌ها خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه وارد شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.