Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23684
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 آگوست 2020 - 9:35 |

حضور جنگجویان پاکستانی ‌در صفوف طالب

حضور جنگجویان پاکستانی ‌در صفوف طالب

حکومت افغانستان از حضور جنگ‌جویان خارجی به ویژه پاکستانی ها که بیشتر در بخش‌هایی مرزی ولایت‌های کنر، ننگرهار، کندهار و هلمند فعالیت دارند، خبر می‌دهد.

نیروهای دولتی در بخش‌هایی مرزی کشور از حضور جنگ‌جویان خارجی به‌ویژه شهروندان پاکستان در میان گروۀ طالبان خبر می‌دهند.

آنها تأکید می‌ورزند که در ماه‌های پسین در چندین عملیات جسدها همراه با شناخت کارت‌های پاکستانی را از جنگ‌جویانی بدست آورده‌اند که در چارچوب گروۀ طالبان در برابر نیروهای دولتی در جنگ بودند.

اسدالله خالد، نامزد وزیر دفاع ملی در این باره گفته است: «به ده‌ها گروه‌های تروریستی منطقه‌یی همراه با جنگ‌جویان هم همکاری می‌کنند و هم در صفوف شان حضور دارند.»

مسعود اندرابی، نامزد وزیر امور داخله نیز می‌گوید: «طبعأ گروه‌های تروریستی، چه از افغانستان، چه از پاکستان و آسیای میانه، در افغانستان در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و چتر فعالیت‌ها را برای شان طالبان فراهم کرده‌اند.»

نظامیان کشور می‌گویند که در ماه‌های پسین در جریان عملیات‌های شان به‌ویژه در بخش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان جسدها با شناخت کارت‌های پاکستانی را بدست آورده‌اند که در برابر نیروهای دولتی در حال جنگ بودند.

حکومت افغانستان می‌گوید که این جنگ‌جویان پاکستانی بیشتر در بخش‌هایی مرزی ولایت‌های کنر، ننگرهار، کندهار و هلمند فعالیت دارند.

به گفتۀ حکومت، جنگ‌جویان پاکستانی در ولسوالی‌های دانگام، مره ورۀ کنر، نازیان و خوگیانی ننگرهار، میوند، معروف و بولدک کندهار، موسی قلعه و سنگین هلمند حضور دارند.

نظامیان به این باور هستند که نه تنها جنگ‌جویان طالبان در میدان‌های جنگ از سوی پاکستانیان همراهی می‌شوند، بل پاکستانیان در تجهیز و تمویل گروه طالبان نیز نقش دارند.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد از حضور شش تا شش هزار و پنجصد جنگ‌جوی پاکستانی در افغانستان خبر داده‌است، اما طالبان حضور جنگ‌جویان پاکستانی را در میان جنگ‌جویان این گروه رد می‌کنند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.