Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24061
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2020 - 10:16 |

خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد

خلیلی: طالبان چند سال پیش در هلمند آماده مذاکره بودند، اما رئیس جمهور آمادگی نشان نداد

آقای خلیلی می‌گوید که در آن زمان از یک فرصت «طلایی» استفاده نشد.

به نقل از اطلاعات روز، محمد کریم خلیلی در مراسمی به مناسبت گرامی‌داشت روز عاشورا حسینی در مسجد نبی اکرم در شهر امید سبز کابل صحت می‌کرد، گفت که چند سال پیش در زمان مأموریت او در شورای عالی صلح، ملاهبت‌الله، رهبر گروه طالبان هیأت مذاکره‌کننده‌ی خود را به هلمند فرستاده بود، اما رییس‌جمهور اشرف غنی گفت که در حال حاضر آماده‌ی مذاکره نیست.

او افزود، که رئیس جمهور غنی از او ۲۰ روز فرصت خواسته بود تا هیات مذاکره کننده دولت را به هلمند بفرست، اما تا امروز پاسخ نداده است.

او اظهار داشت که در زمانی که او به عنوان رئیس شورای عالی صلح کار می‌گرد، تلاش های زیادی برای تامین صلح انجام داد که تبادله‌ی نامه با رهبر طالبان بخشی از این تلاش ها بوده است. به گفته او در پاسخ نامه‌ی او، طالبان آمادگی عام و تام برای مذاکرات نشان داده بود.

او خطاب به رییس‌جمهور غنی گفت: “او فرصت را سوختاندی و استفاده نکردی که به این روز گرفتار شدی، ولی نباید این فرصت را از دست بدهی که به مراتب بدتر از این وضعیت هم پیش خواهد آمد”.

این در حالی‌ست که شنبه شب رئیس جمهور غنی، اعضا و هیات رهبری شورای عالی مصالحه ملی را معرفی کرد. عبدالله عبدالله در راس این شورا قرار دارد، هفت نفر به شمول یک زن به عنوان معاونان آقای عبدالله معرفی شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.