Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23860
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2020 - 20:35 |

دبیر کل ناتو: روند صلح افغانستان پیشرفت دلگرم کننده‌ای داشته است

دبیر کل ناتو: روند صلح افغانستان پیشرفت دلگرم کننده‌ای داشته است

ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو میگوید که این نهاد به حضورش در افغانستان متعهد است زیرا “این بهترین راه برای حمایت از تلاش های صلح است.”

آقای ستولتنبرگ امروز چهارشنبه، پیش از نشست دو روزه وزیران دفاع اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: “ما ماموریت و عملیات های مان می‎پردازیم و در مورد حضور ناتو در افغانستان به دفاع آخرین جزییات را ارایه خواهم کرد.”

وی گفته است: “ما به حضور در آنجا متعهد استیم. ما باور داریم که این بهترین راه برای حمایت از تلاش های صلح است. ما شاید پیشرفتی دلگرم کننده برای آغاز گفتگوهای صلح استیم.”

دبیر کل ناتو همچنان گفته است که وزیران را در مورد حضور این سازمان در عراق نیر در جریان خواهد گذاشت.

به گفته وی: “آموزش نیروهای بومی، آموزش نیروهای امنیتی عراق، ظرفیت سازی بهرین شیوه برای جلوگیری از بازگشت داعش در افغانستان و عراق است. ناتو و اتحادیه اروپا با هم کار میکنند.”

این در حالی است که ناتو در اوایل این ماه گفته بود که گفتگوها به مالکیت و رهبری افغان ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ چند دهه یگانه راه برای دسیابی به یک صلح و امنیت پایدار برای مردم افغان است.

در همین حال، این سازمان از همه طرفها خواسته است تا مسایل باقیمانده که مانع شروع مذاکرات فراگیر میان افغان میشود را حل کنند.

ناتو همچنین گفته است که سطح خشونت فعلی – به ویژه با حملات طالبان علیه نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان – به طور غیرقابل قبول بالا باقی مانده است و این باعث بی ثباتی و تضعیف اعتماد در روند صلح می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.