Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23755
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2020 - 10:40 |

دعوت پاکستان از هیئت چین برای گفتگو پیرامون صلح افغانستان

دعوت پاکستان از هیئت چین برای گفتگو پیرامون صلح افغانستان

برخی رسانه ها گزارش داده‌اند که پاکستان علاوه بر دعوت رهبری طالبان، هیئتی را از چین نیز جهت گفتگو در مورد صلح افغانستان دعوت نموده است.

روزنامۀ بلومبرگ خبر داده است که در کنار هیئتی از گروه طالبان، یک هیئت از چین نیز برای گفتگو در بارۀ روند صلح افغانستان به اسلام آباد دعوت شده‌است.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته ‌است که قرار است گفتگوها در بارۀ صلح در افغانستان با جانب هیئت طالبان امروز سه‌شنبه (۴ سنبله) در اسلام آباد برگزار شوند.

انتظار می‌رود لیو جیان، فرستادۀ ویژۀ چین برای افغانستان نیز در این گفتگوها اشتراک نماید.

هرچند تاریخ مشخصی برای سفر فرستادۀ ویژۀ چین به اسلام آباد اعلام نشده‌است، اما مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که هدف از دعوت آقای جیان تقویت یک «رویکرد هماهنگ» در باره صلح افغانستان است.

آقای قریشی گفته‌‍ است:«ما نمی‌توانیم تصامیم خویش را تحمیل نماییم. ما به حاکمیت ملی افغانستان احترایم می‌گذاریم و تلاش داریم تا در این تعاملات پیشرفت‌هایی صورت گیرند.»

روز گذشته، یک هیئت شش نفری دفتر سیاسی طالبان درقطر به رهبر ملا عبدالغنی برادر بامداد وارد پاکستان شد.

این سفر هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر هنگامی به پاکستان صورت می گیرد که سه روز پیش پاکستان از بهر بیرون شدن از فهرست خاکستری “فتف” در مبارزه با پول شویی و تامین مالی هراس افگنی ملا عبدالغنی برادر معاون گروته طالبان، سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی و برخی دیگر از اعضای طالبان را در فهرست تعزیرات سفر و محدودیت های مالی قرار داده است.

اما پاکستان گفته است که تحریم‌های وضع شده برطالبان موضوع تازه نیست وسفرهیآت طالبان به آن کشور ازمعافیت سفربه رهبران طالبان ازبهر زمینه سازی به روند صلح افغانستان انجام شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.