Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 24073
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2020 - 12:21 |

ده‌ها طالب مسلح در حملات هوایی در فاریاب کشته شدند

ده‌ها طالب مسلح در حملات هوایی در فاریاب کشته شدند

قول اردوی شاهین در شمال کشور می‌گوید که در نتیجه حملات هوایی نیروهای ارتش ملی بر قرارگاه‌های مهم طالبان مسلح در ولایت فاریاب، ده‌ها مخالف مسلح به شمول فرماندهان کلیدی آنان کشته شده‌اند.

قول اردوی شاهین، امروز دوشنبه (۱۰ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در ۲۴ ساعت گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی‌های قیصار، دولت‌آباد، خواجه‌ سبز‌پوش، قرغان و اندخوی ولایت فاریاب رخ داده است.

در خبرنامه آمده:” در نتیجه برخوردهای نیروهای دفاعی و امنیتی با هراس افگنان طالب و ضربات هوایی بر موقعیت‌های کلیدی و قرارگاه های مهم طالبان «۴۷» تروریست طالب به شمول افراد مطرح و محوری شان از پا درآمده، «۲۱» تروریست دیگر زخمی، «۱۱» عراده واسطه مختلف النوع دشمن تخریب و «۱۳» حلقه ماین کنار جاده‌ای دشمن کشف و انفجار داده شده و روستایی استراتژیک «غذا‌ری» در ولسوالی خواجه سبزپوش پس از دو و نیم سال از تصرف طالبان خارج شدند”.

خبرنامه افزوده:”این برخوردها و حملات زمانی، بالای موقعیت‌های تروریستان اجرا شدند که آنها در حال پلان ریزی حملات تروریستی بالای موقعیت‌های نیروهای دفاعی و امنیتی بودند که خوشبختانه ‌با اقدام به موقع نیروهای قوای مسلح زمینی و هوایی کشور؛ و تحمیل تلفات سنگین بر دشمن، از تطبیق این پلان‌ها جلوگیری شد”.

قول اردوی شاهین گفته است که در برخوردهای ۲۴ ساعت گذشته در فاریاب و حملات هوایی خوشبختانه نیروهای دفاعی و امنیتی و افراد ملکی هیچ تلفاتی نداشتند.

گروه طالبان تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.