Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22551
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 05 آگوست 2020 - 8:20 |

دیدار مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس نمایندگان

دیدار مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس نمایندگان

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار مشورتی رئیس جمهور با رئیس و هیات اداری مجلس نمایندگان این کشور خبر داد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز طی نشست مشورتی با میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان و هیات اداری این نهاد، در مورد برگزاری جرگه بزرگ مشورتی صلح، صحبت کرد. در این نشست که در ارگ انجام شد و در آن معاونان ریاست جمهوری، رئیس تیم مذاکره کننده صلح و وزیر دولت در امور پارلمانی نیز حضور داشتند، رئیس جمهور غنی بر ضرورت برگزاری جرگه بزرگ مشورتی صلح بخاطر تعیین سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان به هدف آغاز مذاکرات میان افغانستانی، صحبت همه جانبه نمود.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی گفت، که در جرگه مشورتی صلح در روشنایی اجماع و نظریات مردم و نمایندگان شان به شمول صلح، روی مسایل مهم ملی تصمیم گرفته خواهد شد و نشست امروز مثال عمدۀ آغاز این مشوره ها می باشد.
ارگ ریاست جمهوری در ادامه نوشته است، که امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور و استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور نیز در مورد میکانیزم تدویر جرگه بزرگ مشورتی صلح صحبت کردند و نقش مجلس نمایندگان را در جرگه مشورتی صلح، مهم خواندند.
ارگ ریاست جمهوری همچنان نوشته است، که در اخیر این نشست، رئیس مجلس نمایندگان حمایت مردم از نظام و مشورت های آنان را در مسایل ملی و سرنوشت ساز، مهم خواند و از همکاری خویش در این عرصه اطمینان داد.
یادآوری می کنیم، که اشرف غنی در حالی در تلاش برگزاری جرگه بزرگ مشورتی است، که سیاستگران برگزاری این جرگه را به جز از هدر دادن پول چیزی دیگری نمی دانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.