Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23528
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 آگوست 2020 - 11:25 |

رییس جمهور غنی: وضعیت موجود در حوزه‌های امنیتی شهر کابل پذیرفتنی نیست

رییس جمهور غنی: وضعیت موجود در حوزه‌های امنیتی شهر کابل پذیرفتنی نیست

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور از وضعیت موجود در حوزه‌های امنیتی شهر کابل انتقاد کرده و گفته است که وضعیت موجود در این حوزه‌ها پذیرفتنی نیست و باید تغییر کند.

رییس جمهور غنی پس از چاشت روز پنج‌شنبه، سی‌ام اسد، با مسوولان امنیتی شهر کابل تشکیل جلسه داده است.

رییس جمهور غنی که در این اواخر از دست‌کم دو حوزه امنیتی بازدید کرده است، در این نشست گفته است که وضعیت موجود درحوزه‌های امنیتی قابل قبول نیست و او شخصاً از این حوزه‌ها بازدید کرده است.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، آقای در دیدار با مسوولان امنیتی شهر کابل تأکید کرده است که در حوزه‌های امنیتی باید تغییرات «فوری مدیریتی» به وجود آید و «باید وضعیت معیشتی پولیس حوزه‌ها به گونه کامل تغییر کند و مسوولان حوزه‌های امنیتی به وظایف‌شان توجه داشته باشند.»

در این نشست مسوولان امنیتی شهر کابل گزارش خود را در مورد برنامه‌های امنیتی، پیش‌رفت‌ها، مشکلات و راکت‌باران شهر کابل در روز استقلال به رییس جمهور غنی پیش‌کش کرده‌اند.

هم‌چنان در این دیدار، عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله درباره زورمندانی که در امور پولیس مداخله می‌کنند، به رییس جمهور غنی گزارش داده است.

ارگ ریاست جمهوری جزییات بیش‌تری در این مورد نداده است.

طبق خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، آقای غنی به فرمانده پولیس کابل دستور داده است که با زورمندان و کسانی‌که مانع اجرایی برنامه‌های امنیتی می‌شوند،‌ برخورد قانونی و جدی کند تا از مداخله این افراد در امور پولیس جلوگیری شود.

هم‌چنان آقای غنی برای تأمین امنیت شهر کابل و تطبیق برنامه‌های امنیتی،‌ به مسوولان دستور داده است که زیر نظر مشاور امنیت ملی کار و برای تأمین امنیت کابل اقدامات عاجل کنند.

رییس جمهور غنی از مسوولان نهادهای امنیتی خواسته است که تمام پلان‌های دشمن را خنثی و برنامه میثاق امنیتی را به گونه همه‌جانبه عملی کنند تا مردم در شهر کابل در فضای امن و مطمین زنده‌گی کنند.

از سویی هم، وی از نهادهای امنیتی خواسته است که حمله‌ راکتی در روز استقلال کشور را بررسی کنند.

دست‌کم ۱۴ راکت در بیست‌وهشتم اسد در شهر کابل اصابت کرد که در نتیجه آن سه تن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.