Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23654
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2020 - 16:30 |

صالح در دیدار با سفیر روسیه: حضور دولت مقتدر در افغانستان به نفع جهان است

صالح در دیدار با سفیر روسیه: حضور دولت مقتدر در افغانستان به نفع جهان است

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با دمیتری ژیرنوف، سفیر فدراتیف روسیه برای افغانستان، در قصر صدارت دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه نشرشده توسط دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان، در این ملاقات، معاون اول رئیس جمهور در مورد تحولات اخیر در پروسه صلح، روابط افغانستان با ایالات متحده امریکا و ناتو صحبت نمود.

امرالله صالح تصریح کرد که جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت ارزش‌های قانون اساسی و چتر جمهوریت به مذاکرات صلح خواهد رفت. معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت که دولت افغانستان پروسه صلح را در مشوره با مردم به پیش می‌برد. انتظار می‌رود طالبان نیز به تعهدات شان عمل نمایند تا مذاکرات صلح با این گروه به زودی آغاز شود.

وی همچنان برای سفیر روسیه یادآور شد که حضور دولت مرکزی، مقتدر و زیر چتر جمهوریت در افغانستان به نفع منطقه و جهان است. موجودیت دولت قوی در افغانستان مانع قاچاق مواد مخدر و حضور جنگجویان تندرو به آسیایی مرکزی خواهد بود.

امرالله صالح از فعالیت‌های فرهنگی فدراتیف روسیه در افغانستان قدردانی نموده گفت: افغانستان با روسیه روابط تاریخی دارد و دولت افغانستان به خاطر گسترش فعالیت های فرهنگی فدراتیف روسیه در کابل همکاری‌های لازم خویش را اعلام می‌نماید.

سفیر فدراتیف روسیه به اهمیت روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی افغانستان و فدراتیف روسیه تأکید نموده گفت: روسیه از پروسه صلح به رهبری و مالکیت حکومت و مردم افغانستان پشتیبانی می‌کند و خواهان تأمین شفافیت دراین پروسه است. وی همچنان از همکاری‌های فدراتیف روسیه در بخش‌های فرهنگی به ویژه گسترش خانه علم و فرهنگ روسیه در کابل به دولت افغانستان اطمینان داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.