Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 22727
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 آگوست 2020 - 10:30 |

طالبان درصد تحت کنترول‌شان در افغانستان را اعلام کردند

طالبان درصد تحت کنترول‌شان در افغانستان را اعلام کردند

سخنگوی طالبان در قطر از درصد تحت کنترول شان در بخش‌های زیادی از افغانستان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر گفته است که ما حدود ۷۰ درصد از حومه شهرها را کنترل می کنیم. همه مقامات ما در آنجا مشغول فعالیت هستند، از جمله بخش های آموزشی، نظامی، عمرانی، کشاورزی و بازسازی. همه آنها در مناطقی که کنترل می کنیم کار می کنند. سیستم ما در آنجا کار می کند.
شاهین درباره اینکه اکنون گروه های «داعش» و «القاعده» برای طالبان چه کسانی هستند، گفت: “ما یک تعهد، یک توافق داریم که به هیچ کس اجازه نخواهیم داد، تا از خاک افغانستان استفاده کند، تا علیه ایالات متحده یا هر کشور دیگری عمل کند. این تعهد ما و پیام ما به جهان است.”

سخنگوی طالبان در ادامه در مورد اینکه پس از همگرایی طالبان در جامعه افغانستان، حقوق بشر، به عقب برخواهد گشت، گفت: “این همه تبلیغات است. نقض حقوق بشر در مناطقی صورت می گیرد که تحت کنترل اداره کابل قرار دارد. این هزاران مورد است! در حالی که در سرزمین های تحت کنترل ما چنین نیستند. صفر! ما متعهد هستیم که از نقض حقوق بشر به شکلی که در اسلام و موازین آن تعریف شده، جلوگیری کنیم. این امر در مورد حق تحصیل نیز صدق می کند – این برای زنان و مردان نیز یکسان است. ما متعهد به حق زنان در کار هستیم، خصوصاً زنانی که حجاب دارند. ما متعهد به حق آنها برای تحصیل و کار هستیم. افغان ها در قلمرو تحت کنترل ما از همه حقوق برخوردار هستند، مشکلی وجود ندارد. و در سرزمین های تحت کنترل کابل فساد حاکم است، حقوق بشر نقض می شود و این امر را می توان با اطلاعات سازمان های بین المللی تأیید کرد. بنابراین اتهامات علیه ما همه تبلیغ است: ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، ما به حقوق بشر متعهد هستیم.”
وی در پاسخ به اینکه آیا به زودی می تواند طالبان با جامعه افغانستان همگرا شوند و به طور رسمی بخشی از دولت در این کشور گردند، گفت: “- پس از آغاز مذاکرات میان افغان ها، طرفین گفتگو در مورد نقشه راه برای ساختار سیاسی آینده آغاز خواهند کرد. همانطور که در توافق نامه صلح بیان شده، این یک حکومت جدید اسلامی خواهد بود که کل مردم افغانستان را در بر خواهد گرفت. این فراگیر خواهد بود، با مشارکت همه افغان ها، هیچ کس کنار نخواهد ماند. به این ترتیب پیوستن به حکومت فعلی مفهوم ندارد، آن – نتیجه مداخله است.”
شاهین در آخر گفته است که ما برای استقلال کشور تلاش می کنیم، به یک دولت جدید نیاز داریم که به سمبل این استقلال تبدیل شود. و تمام این موضوعات در جریان مذاکرات بین الافغانی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.