Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 23309
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 آگوست 2020 - 15:10 |

غنی در مورد تهدیدهای داعش با سفیر روسیه گفتگو کرد

غنی در مورد تهدیدهای داعش با سفیر روسیه گفتگو کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور پیش از چاشت امروز با دمیتری ژیرنوف سفیر فدراتیف روسیه در افغانستان و هیات همراه اش، دیدار کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که در این دیدار سفیر روسیه پیام ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه را به مناسبت فرارسیدن ۱۰۱ مین سالروز استرداد استقلال افغانستان، به رییس جمهور غنی تقدیم کرده است.

رییس جمهور روسیه در این پیام، ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه میان دو کشور، گفته است” اطمینان دارم همکاری های سازندۀ دوجانبه در عرصه های مختلف، گسترش مزید می یابد.”

آقای پوتین در این پیام نگاشته است که تعامل مشارکت در امر مبارزه با هراس افگنی و تهدید مواد مخدر، منافع بنیادی مردمان دو کشور را تامین می کند و باعث تحکیم ثبات و امنیت منطقوی می گردد.

در همین حال رییس جمهوری در این دیدار در مورد صد سالگی روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه و تجلیل از آن و همچنان گسترش روابط اقتصادی به ویژه در زمینه خط آهن افغانستان که از ستندردهای روسیه استفاده شود، صحبت کرد.

آقای غنی ضمن یادآوری از همکاری های تجارتی و تزانزیتی میان افغانستان و آسیای مرکزی، بالای صادرات افغانستان به بازارهای روسیه به ویژه صادرات میوه جات تاکید کرد و همچنان از روسیه خواست تا در عرصه خط آهن افغانستان، سرمایه گذاری کند.

در خبرنامه آمده است: “در این دیدار روی امنیت منطقه نیز صحبت شد و رئیس جمهور گفت که مبارزه دولت و مردم افغانستان در مقابل داعش و تروریزم یک مبارزۀ استثنایی بوده و مردم ما برای امنیت منطقه و جهان قربانی های زیادی را متقبل شده اند.”

رییس جمهور گفته است که افغانستان و روسیه در امر مبارزه با هراس افگنی دیدگاه مشترک دارند و اقدامات حکومت افغانستان در برابر داعش، همه جانبه و پر دستآورد بوده است.

خبرنامه افزوده است: “رییس جمهور غنی تصریح کرد که حکومت افغانستان در برابر گروه های تروریستی مربوط آسیای مرکزی، به گونه جدی اقدام می کند و مواد مخدر برای هر دو کشور و منطقه، تهدید جدی است.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.