Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 23059
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 آگوست 2020 - 18:28 |

هشدار ارتش عراق به ترکیه: توان پاسخگویی را داریم

هشدار ارتش عراق به ترکیه: توان پاسخگویی را داریم

فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی حمله اخیر پهپادی ترکیه در شمال این کشور را به عنوان اقدامی خطرناک محکوم کرده و از آمادگی ارتش عراق برای پاسخگویی خبر داده است.

طبق گزارش‌ها، ۱۱ اوت پهپادهای ترکیه در منطقه‌ای در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق خودرو حامل مرزبانان عراقی را هدف قرار دادند که به کشته شدن دو فرمانده گردان مرزبانی و راننده آنها منجر شد.

سرلشکر تحسین خفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق به خبرگزاری رسمی این کشور گفته است اقدام ترکیه در هدف قرار دادن ماموران مرزبان عراقی، “تأثیر منفی بر روابط دو کشور دارد.”

سرلشکر خفاجی این اقدام را “خطرناک” و نشان‌دهنده “تجاوزگری” علیه حاکمیت عراق خواند.

او گفته است فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی، در حال مشاوره در سطح عالی با وزارت دفاع و کشور و فرماندهان نظامی اقلیم کردستان در باره “پیامدهای تجاوزهای مکرر ترکیه علیه خاک عراق است.”

فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی گفته است ترکیه نباید از خاک عراق برای تصفیه حساب استفاده کند و این کشور باید مشکلات خودش را خارج قلمرو عراق حل و فصل کند.

سرلشکر خفاجی گفت شورای دفاع ملی در نشستی در روز ۱۲ اوت اعلام کرد عراق “گزینه‌های مختلفی برای پاسخ به این اقدامات، از جمله تماس دیپلماتیک و اقدامات سیاسی” دارد.

او تاکید کرده فرماندهی عملیات مشترک عراق، توان و قدرت نظامی برای دفاع از امنیت و حاکمیت این کشور را دارد.

روز گذشته وزارت امور خارجه عراق، سفیر ترکیه را برای سومین بار در دو ماه گذشته احضار کرد.

رسانه‌های کردی در عراق گفته‌اند پهپادهای ترکیه جلسه‌ بین مقام‌های مرزی عراق و اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را هدف قرار دادند. این جلسه یک روز پس از درگیری بین نیروهای پ ک ک و مرزبانان عراق صورت گرفت.

دولت ترکیه حزب کارگران کرد – پ ک ک – را یک “سازمان تروریستی” می‌داند.

ترکیه از عملیات خود در شمال عراق دفاع کرده و گفته است نه دولت مرکزی و نه دولت اقلیم کردستان عراق برای بیرون راندن نیروهای پ ‌ک‌ ک ‌ اقدامی نکرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.