Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 23062
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 آگوست 2020 - 18:30 |

هشدار امریکا به روسیه در مورد پرداخت انعام برای کشتن سربازان امریکایی

هشدار امریکا به روسیه در مورد پرداخت انعام برای کشتن سربازان امریکایی

روزنامه امریکایی نیویارک تایمز در ماه جون به نقل از مقام‌های استخباراتی ایالات متحده گزارش داد که استخبارات نظامی روسیه به گونه محرمانه به ملیشه‌های مرتبط با طالبان برای کشتن سربازان نیروهای ائتلاف به شمول نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، انعام پیشکش کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته که به او در این زمینه اطلاعات داده نشده است، زیرا بسیاری از مقامات اطلاعاتی امریكا نسبت به صحت این موضوع تردید داشته اند؛ اگرچه چندین منبع امریکایی و اروپایی نظرات او را رد کردند.

اکنون مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه با رادیوی اروپای آزاد از اظهار نظر در مورد این که آیا به معتبر بودن این اطلاعات باور دارد و آیا باید در مورد آن به ترامپ اطلاع داده می شد، خودداری کرد. اما او تاکید کرد که واشنگتن تحمل چنین رفتاری را ندارد.

او در این گفتگو که در جریان سفر رسمی‌اش به جمهوری چک انجام شد، اظهار داشت که «اگر روس‌ها برای کشتن امریکایی‌ها و یا غربی‌ها پاداش پیشکش کرده باشند، بهای عظیمی را خواهند پرداخت. این چیزی است که من با لاوروف، وزیر خارجه (روسیه) شریک ساخته ام.» او علاوه کرد: «من می‌دانم که اردوی ما با رهبران بلند رتبه‌اش نیز صحبت کرده است. ما چنین چیزی را تحمل کرده نمی‌توانیم.»

مرتبط: وزیر خارجه روسیه ادعای دادن انعام به طالبان را مسخره خواند

ماه گذشته منابع امریکایی و اروپایی که با گزارش‌های استخباراتی آشنایی دارند گفتند که ایالات متحده امریکا گزارش‌های تازه‌ای را به دست آورده است که ادعاهایی مبنی بر تشویق شبه نظامیان مرتبط با طالبان از سوی روسیه برای کشتن نیروهای امریکایی و متحدان در افغانستان را تقویت می‌کند.

این گزارش‌های استخباراتی زمانی نشر شدند که ایالات متحده امریکا و دولت افغانستان سرگرم تلاش‌ها برای گفتگوهای صلح با طالبان هستند. گفتگوهایی که بخشی از توافق ماه فبروری میان امریکا و طالبان را تشکیل می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.