Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 22372
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 آگوست 2020 - 19:18 |

هواوی؛ بزرگترین فروشنده موبایل جهان

هواوی؛ بزرگترین فروشنده موبایل جهان

طبق گزارشی جدید در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ آمار فروش موبایل های هواوی از سامسونگ بیشتر و اکنون هواوی بزرگترین فروشنده موبایل در جهان است.

نقل از آسوشیتدپرس، یک شرکت تحقیقاتی در حوزه فناوری ادعا می‌کند هواوی از سامسونگ سبقت گرفته و بزرگترین فروشنده موبایل در جهان است.

این در حالی است که در جریان شیوع ویروس کرونا بازار موبایل‌های هواوی در چین رونق گرفته است. تحلیلگران شرکت کانالیس (Canalys)  در گزارش خود اشاره کرده‌اند که هواوی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ میلادی ۵۵٫۸ میلیون دستگاه بارگیری کرده است.

این رقم ۵ درصد کمتر از آمار بارگیری موبایل‌های هواوی در همین بازه زمانی از سال گذشته است. اما میزان کاهش آمار بارگیری موبایل در هواوی کمتر از سامسونگ است. میزان بارگیری موبایل‌های سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ میلادی ۵۳٫۷ میلیون دستگاه بود که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی، هرچند هواوی همچنان با تحریم‌های بین‌المللی امریکا روبرو است، اما گستره آن بر بازار داخلی چین بیشتر شده است. طبق تخمین کانالیس بارگیری موبایل‌های این شرکت در چین و در فاصله اپریل-جون ۲۰۲۰ میلادی ۸ درصد رشد کرده است. در حال حاضر ۷۰ درصد آمار فروش موبایل‌های هواوی به چین مربوط است.

بن سانتون تحلیلگر ارشد این شرکت می‌گوید: دلیل اصلی این امر شیوع ویروس کرونا است. هواوی از وضعیت بهبود اقتصاد چین بهره گرفته تا کسب و کار موبایل خود را رونق بخشد.

به گفته سانتون سهم سامسونگ از بازار موبایل چین اندک است و بخش اعظم محصولات آن در امریکا، اروپا، برازیل و هند فروخته می‌شود و این کشورها همچنان تحت تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ و قرنطین هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.